Het CommunicatieCentrum trekt ruim 200.000 bezoekers


SCHEERWOLDE, 20070917 -- Het CommunicatieCentrum (www.communicatie-centrum.nl), de site met tips uit de praktijk van communicatie en marketing, heeft het afgelopen boekjaar (van juli 2006 tot en met juni 2007) 202.000 unieke bezoekers getrokken. Daarmee lijkt de site, een initiatief van Limago Communicatie (www.limago.nl), een interessante speler te worden in de online informatievoorziening op het gebied van communicatie, marketing en pr.

Het CommunicatieCentrum (www.communicatie-centrum.nl) blijkt het met dit bezoekersaantal goed te doen: de gezaghebbende en vergelijkbare site Communicatiecoach.nl trekt ongeveer 15.000 unieke bezoekers per maand en Communicatie-online van Adformatie claimt 30.000 unieke bezoekers per maand (deze aantallen zijn afkomstig ofwel van de media zelf of van de Stichting Internetreclame).


Het CommunicatieCentrum richt zich op studenten aan opleidingen op het gebied van communciatie, marketing en pr en op het MKB. Met name voor starters biedt de eenvoudig opgezette site interessante informatie. Mogelijk speelt de aantrekkende economie een rol bij het aantal bezoekers uit deze laatste doelgroep.


Het populairst blijken de pagina's rond het maken van communicatieplannen, het vinden van en solliciteren op communicatievacatures, het inzetten van relatiegeschenken en de vele informatie over het ontwerpen van een bedrijfslogo en een eigen huisstijl.


De sitestatistieken zijn afkomstig van Awstats, dat de bezoeken van `niet-menselijke bezoekers' (zoals zoekrobots) uit de getallen filtert. De cijfers geven daardoor een veel betrouwbaarder beeld van het succes van een site dan bijvoorbeeld het aantal hits, waar veel webmasters mee schermen.





CommunicatieCentrum