Nederlandse consument geniet van tijdschriften

18/09/2007 10:23



Nederlands Uitgeversverbond



Uit recent onderzoek onder de Nederlandse consument naar de beleving van de diverse media blijkt dat met name jongeren in de leeftijdscategorie van 13 tot 24 jaar genieten van het lezen van tijdschriften. Het geeft hen een gevoel van gezelligheid en doet hen alles even vergeten.

Vrouwen herkennen zichzelf meer in tijdschriften dan mannen en voelen zich ook erg betrokken bij hun tijdschrift. Mannen daarentegen halen meer informatie uit tijdschriften.

Uit het onderzoek 'Mediabeleving' kwam tevens naar voren dat tijdschriften de koppositie van internet hebben overgenomen als het gaat om de levering van ideeën, tips en adviezen. Tijdschriften brengen mensen ertoe om iets uit te knippen, ergens naar toe te gaan of een winkel te bezoeken. Kortom: tijdschriften zetten mensen in beweging.

De gezamenlijke uitgevers en distributeurs van tijdschriften willen het 'genietmoment' in de 'Week van het Tijdschrift' die morgen van start gaat nog eens extra onderstrepen door bij aankoop van twee tijdschriften in deze periode een zak chocolaatjes (Maltesers) weg te geven. Tijdens 'De Week van het Tijdschrift' van 19 t/m 29 september staan bij ruim 2500 tijdschriftspeciaalzaken en tabaks- en gemakswinkels de tijdschriften centraal.