Ingezonden persbericht


Media alert

SNS Bank wint Adobe e.day 2007 award

Live@dvies uitgeroepen tot meest innovatieve e-business oplossing tijdens Emerce evenement

Amsterdam, 19 september 2007 - SNS Bank heeft tijdens e.day 2007, het meest toonaangevende e-business evenement van Nederland, een innovatie award ontvangen. Zij ontvangt deze award voor haar dienst Live@dvies. Dit is een volledige interactieve hypotheekadviesdienst via internet, waarbij de gebruiker online een gesprek kan voeren met een 'live' adviseur. De Adobe e.day award heeft de ambitie zich te manifesteren als dé Nederlandse award voor innovatieve e-business oplossingen.

Een onafhankelijke jury, bestaande uit Marque Joosten, Directeur Telegraaf Classified Media; Rogier Swagerman, Hoofdredacteur Emerce; Bernhard van Oranje, Directeur Levi9; Jann de Waal, Voorzitter PIBN en Henk de Haan, Business Manager bij Adobe Systems, heeft zich gebogen over een selectie van innovatieve ICT-toepassingen die recent in Nederland zijn geïntroduceerd. De jury heeft met name gekeken naar innovaties met betrekking tot marktbenadering, rich internet applications en nieuwe en aansprekende business modellen.

SNS Bank kwam met de Live@dvies tijdens het juryberaad als winnaar uit de bus. Volgens de jury heeft SNS Bank de afgelopen jaren al meerdere malen laten zien dat ze hard aan het werk is haar dienstverlening te integreren met verschillende kanalen. De dienst Live@dvies is hiervan het meest aansprekende voorbeeld. Het bedrijf vervult volgens de jury een voortrekkersrol in haar segment als het gaat om innovatieve e-business projecten. Erik Pouwen, marketeer bij SNS Bank, heeft de award in ontvangst genomen en geeft aan erg verheugd te zijn: "Deze prijs onderstreept onze strategie om op een vernieuwende manier in te spelen op de financiële behoeften van consumenten. Live@dvies is in het voorjaar van 2006 geïntroduceerd en inmiddels uitgegroeid tot een succes: 40% van de mensen die via internet een hypotheekadviesgesprek aanvragen, wil een Live@dvies".

"Ik ben erg blij met het initiatief van Adobe om deze award in het leven te roepen", aldus Marque Joosten, Directeur Telegraaf Classified Media en voorzitter van de jury. "Het zal een stimulans zijn voor bedrijven om hun innovatie en best practices te delen met anderen zodat we als bedrijfsleven beter en sneller ICT-innovaties kunnen integreren in onze core businesses."

"Adobe heeft zich altijd ingezet om innovatie binnen organisaties te ondersteunen", zegt Henk de Haan, Business Manager bij Adobe Systems Benelux. "Het is een eer om dit jaar voor het eerst de Adobe e.day 2007 award uit te kunnen reiken. Het heeft ons positief gestemd hoeveel innovatieve toepassingen er bestaan, waar gebruik wordt gemaakt van Web 2.0 principes, community networks en hoogwaardig gebruik van technologie zoals video-streaming, rich internet applications en intelligente elektronische formulieren. We zijn dit initiatief gestart om innovatieve ICT-projecten binnen het Nederlandse bedrijfsleven te stimuleren en onder een breder voetlicht te plaatsen."

Mede initiatiefnemer is Jay de Groot van Info.nl: "Deze award is naast een bevestiging van de positie van Adobe in deze markt ook een pluim voor de opdrachtgevers waar internetbureaus voor mogen werken. Internet is deel van de dienstverlening geworden. De impact van het internet gaat dus verder dan alleen online campagnes en marketing."

De Adobe e.day award zal volgend jaar in 2008 wederom worden uitgereikt. Meer informatie over de open inschrijving zal binnenkort bekend worden gemaakt via verschillende kanalen.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Adobe Systems
Adobe zorgt voor een revolutie in de manier waarop er in de wereld wordt omgegaan met ideeën en informatie, op elk moment, elke plaats en via elk medium. Ga voor meer informatie over Adobe naar www.adobe.nl, www.adobe.be of www.adobe.com .

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com