Sanoma Uitgevers


Sanoma Uitgevers en ilse media sponsoren Cross Media week met exclusief magazine

Sanoma Uitgevers en ilse media zijn platinum sponsor van de Cross Media Week in Amsterdam. Onderdeel van het sponsorship is het uitgeven van het exclusieve event magazine voor de Cross Media Week.

Dit 160 paginaâs dikke Engelstalige magazine laat onder andere de Britse mediatycoon Richard Branson aan het woord die tevens voorzitter van de Green Challenge is. Verder zien we mediakenners uit alle windstreken zoals The Simpsons-regisseur David Silverman, digitale strategen uit China en game-ontwikkelaars uit New York.

Sanoma vroeg hoofdredacteur Wim Spijkers en artdirector Durk Hattink het magazine te maken. In nauwe samenwerking met organisatie van de Cross Media Week haalden zij afgelopen zomer alles uit de kast voor een Engelstalig tijdschrift met grensoverschrijdende allure. Het officiële PICNIC'07-magazine is nu klaar: klein van formaat, maar groots in het benutten van alle mogelijkheden die gedrukte media te bieden hebben.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 125 websites dé grootste multimediale uitgever in Nederland. In het jaar 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen â Sanoma Magazines Netherlands â een omzet van 531 miljoen euro. In Hoofddorp werken 1150 medewerkers op zowel de redacties als de ondersteunende afdelingen. De dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen bv, ilse media en RCV Entertainment voegen nog eens een kleine 800 medewerkers aan het totale personeelsbestand toe.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Over ilse media groep

ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Startpagina.nl, NU.nl en Web-log.nl bereikt ilse media 63 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl en Cu2.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Menâs Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand een half miljard pageviews op het internet.

Naast haar online activiteiten is ilse media uitgever van de welke informatiegidsen. Deze uitgaven en de website Welke.nl helpen de consument bij het maken van grote aankoopbeslissingen. ilse media is een onderdeel van Sanoma WSOY, uitgever van 62 magazines in Nederland.

Voor meer informatie over de ilse media groep kunt u terecht op www.ilsemedia.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (niet voor publicatie):

Corporate Communications Sanoma Uitgevers

Contactpersoon : Nathalie Kruger

Telefoon : 023 â 556 6082

Mobiel : 06 â 24 876 374

E-mail : corporatecommunications@sanoma-uitgevers.nl

18 september 2007