Ingezonden persbericht


Persbericht

19 september, 2007

Salesforce.com kondigt nieuwe technologieën en producten aan tijdens Dreamforce 2007

~ Salesforce.com introduceert baanbrekende Visualforce-technologie, s werelds eerste user Interface-as-a-Service ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand zakelijke services, toont met alle nieuwe aankondigingen tijdens Dreamforce aan zich verder te ontwikkelen tot on-demand marktleider. De jaarlijkse Dreamforce-conferentie in het Moscone Center in San Fransisco vindt dit jaar voor de vijfde keer plaats. Tijdens Dreamforce komt de internationale salesforce.com-gemeenschap van ruim 7.000 klanten, partners, ontwikkelaars en medewerkers bijeen om kennis te maken met de laatste ontwikkelingen en innovaties op het gebied van on-demand services.

De meer dan 7.000 deelnemers die Dreamforce dit jaar bezoeken zijn de motor achter de on-demand revolutie , zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. Dreamforce is de grootste on-demand conferentie binnen de industrie. Het biedt klanten, partners en de rest van de on-demand gemeenschap de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten, successen met elkaar te delen en van gedachten te wisselen over de toekomst van on-demand.

Salesforce.com heeft verschillende belangrijke nieuwe technologieën, producten en klantenaankondigingen gepresenteerd tijdens Dreamforce 2007.

Het Force.com-platform: creëer en gebruik iedere applicatie on-demand Force.com biedt Platform-as-a-Service, een nieuwe manier om bedrijfsapplicaties te creëren en toe te passen. Hiermee kunnen ondernemingen en ontwikkelaars zich weer richten op de functies van applicaties in plaats van op de software en infrastructuur. Door de complexiteit van softwareplatformen te vervangen door een complete en schaalbare dienst biedt Force.com ontwikkelaars een snelle manier om ideeën om te zetten in succes.

Het on-demand platform Force.com helpt organisaties om middels Platform-as-a-Service applicaties te ontwikkelen en te laten draaien die verder reiken dan CRM. Hierdoor kunnen human resources-, IT-, finance- en R&D-afdelingen ook profiteren van de voordelen van on-demand applicaties. Electronic Arts en Japan Post onder andere zijn klanten die reeds gebruik maken van het Force.com-platform voor applicatie-ontwikkeling.

Visualforce: ontwerp en ontwikkel elke user Interface-as-a-Service Force.com biedt de nieuwe Visualforce-technologie, s werelds eerste user Interface-as-a-Service. Deze stelt klanten, ontwikkelaars en onafhankelijke softwareleveranciers in staat om iedere applicatie te ontwikkelen voor elke eindgebruiker, waar dan ook ter wereld. In combinatie met de krachtige logica en workflow van Apex biedt Visualforce de flexibiliteit die noodzakelijk is voor applicaties die gebruikt worden door verschillende gebruikers op diverse apparaten. Visualforce levert een paginagebaseerd model dat gebouwd is op standaard HTML- en webpresentatie-technologieën. Daarnaast is Visualforce ook uitgerust met een component library om veelgebruikte user Interface-elementen toe te voegen. Tevens bevat het een controller-model voor nieuwe interactiemogelijkheden tussen deze elementen.

Salesforce Ideas: breng de kracht van innovatiemanagement naar de ondernemingen Salesforce Ideas is een nieuwe on-demand applicatie, gebouwd op het Force.com Platform-as-a-Service, die de wijze waarop ondernemingen innovatieve ideeën ontwikkelen drastisch verandert. Salesforce Ideas biedt ondernemingen voor het eerst de wijsheid van velen door middel van online communities waarmee ideeën kunnen worden aangedragen, besproken en aangeprezen. Salesforce Ideas is een applicatie ter ondersteuning van de eigen live community van salesforce.com (IdeaExchange) en de Dell IdeaStorm.

Salesforce Winter 08 breidt de Salesforce productlijnen uit van vier naar zes Salesforce Winter 08, de 24ste generatie van Software-as-a-Service CRM en Force.com Platform-as-a-Service, zal Salesforce uitbreiden van vier naar zes grote applicatieproductlijnen met twee nieuwe applicaties Salesforce Content en Salesforce Ideas. Salesforce Winter 08 zal gebruik maken van het Force.com Platform-as-a-Service om Web 2.0-technologie, zoals tagging en tekstbewerkingen, te koppelen aan de complete suite van Salesforce CRM-applicaties.

Nieuwe mijlpaal op het gebied van on-demand met 700ste applicatie op AppExchange De 700ste applicatie binnen AppExchange, een HRM-applicatie van Fairsail, toont de snelle groei van AppExchange. Meer dan 350 partners hebben ruim 700 applicaties beschikbaar gesteld op s werelds grootste on-demand marktplaats. Klanten gebruiken de AppExchange als een soort iTunes-bestand voor applicaties. Sinds de introductie van AppExchange zijn er ruim 34.000 applicaties geïnstalleerd door meer dan 12.000 klanten uit 74 verschillende landen.

Force.com-platform en AppExchange
Force.com vernieuwt het ontwikkelen, implementeren en distribueren van bedrijfsapplicaties met Platform-as-a-Service. Ontwikkelaars, klanten en partners kunnen Force.com gebruiken om eenvoudig een nieuwe generatie on-demand applicaties te ontwikkelen en wereldwijd aan te bieden als dienst. Force.com maakt het mogelijk om applicaties eenvoudig te delen en te installeren via salesforce.com s AppExchange-marktplaats. Hierdoor worden alle innovaties van Force.com beschikbaar voor de volledige on-demand gemeenschap.

AppExchange breidt zich continu uit, met duizenden nieuwe klanten die op hun beurt duizenden nieuwe applicaties installeren. Klanten van iedere omvang kunnen snel en eenvoudig Salesforce uitbreiden met aanvullende on-demand bedrijfsapplicaties die verkrijgbaar zijn via AppExchange: http://www.salesforce.com/appexchange.

VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand zakelijke diensten. Met de Salesforce-familie aan on-demand applicaties kunnen klanten al hun sales-, support-, marketing- en partnerinformatie beheren en delen. Met Force.com, s werelds eerste on-demand platform, kunnen klanten, ontwikkelaars en partners krachtige nieuwe on-demand applicaties bouwen voorbij CRM-toepassingen. Zo worden de voordelen van multi-tenancy en The Business Web verspreid over de gehele onderneming. Alle Apex-componenten en applicaties zijn gemakkelijk te delen, aansluiten en installeren via salesforce.com s AppExchange-bestand op http://www.salesforce.com/appexchange. Klanten kunnen ook gebruik maken van Succesforce, salesforce.com s aanbod aan training, ondersteuning, consulting en best-practices.

Vanaf 31 juli 2007 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 35.300 klanten, waaronder ABN AMRO, Dow Jones Newswires, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE, Sprint Nextel en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het ticker symbool CRM . Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com

###

Copyright (c) 2007 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce.com and the "no software" logo are registered trademarks of salesforce.com, inc., and salesforce.com owns other registered and unregistered trademarks. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.

Voor verdere persinformatie, de Engelstalige persberichten, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Rogier Heemskerk van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: rogierh@lewispr.com
Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Hans Brouwer, Regional Director Benelux bij salesforce.com: Tel: +31 (0)30 210 6415
E-mail: hbrouwer@salesforce.com
Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com