( BW)(VA-AMERICA-ONLINE-1) AOL lanceert de Spaanse webportal
www.aol.es; Gratis webtools, bijvoorbeeld expresberichten, e-mail,
foto's met onbeperkt opslagruimte, video, nieuws en entertainment op
aol.es

    Redactie Business
    MULTIMEDIA AVAILABLE:
    http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5496270

    MADRID, Spanje--(BUSINESS WIRE)--19 september 2007--AOL Europe
kondigde vandaag de aan van AOL.es, een nieuwe specifieke
portalservice voor Spanje. AOL.es is gratis voor iedereen die het web
gebruikt en biedt e-mail, expresberichten, foto- en videodiensten
naast opwindende content speciaal voor Italië, onder andere
plaatselijke sport, entertainment en nieuws over beroemdheden.

    AOL is een toonaangevend provider van webservices, met 234 miljoen
unieke bezoekers wereldwijd, en een enorme ervaring gebaseerd op meer
dan 20 jaar actief zijn in de bedrijfstak. Het bedrijf wordt gerekend
tot de meest betrouwbare platforms op het Internet en werkt al met
succesvolle portals in Engeland, Duitsland, Italië, Nederland,
Frankrijk en Oostenrijk. Na de lancering van een portal in Italië
vorige week, zet de lancering van AOL.es AOL's ambitieuze
uitbreidingsprogramma in Europa voort. Binnen 18 maanden plant AOL de
lancering van plaatselijke portals in 14 verschillende internationale
landen, waarvan een aantal in Europa.

    AOL.es biedt Spaanse consumenten een aantrekkelijke
online-bestemming die een grote verscheidenheid aan content,
interactieve diensten en veiligheidsfuncties samenbrengt op een
plaats. Het bedrijf biedt e-mail met een onbeperkte opslagcapaciteit
en ongeëvenaarde veiligheid en bescherming tegen spam, maar ook
geïntegreerde expresberichten en sociale netwerktoepassingen,
waaronder AOL Foto en AOL Video.

    Dana Dunne, algemeen directeur van AOL Europa: "We zijn erg blij
dat we AOL.es lanceren. Spanje is een snel groeiende online-markt met
veel breedbandgebruikers en erg grote kansen voor online-online
reclame. Hier een een specifieke portal lanceren helpt ons om zowel te
concurreren voor gebruikers als adverteerders. AOL heeft de ervaring,
de infrastructuur en de schaal om Spanje een sterke plaatselijke
portal te bieden die voldoet aan de behoeften van online-gebruikers."

    De eigenschappen van de nieuwe portal AOL.es zijn onder andere:

    --  AOL's gemakkelijk te gebruiken e-mailservice met een
        onbeperkte opslagruimte, het blokkeren van spam dat
        toonaangevend is in de bedrijfstak, en een krachtige
        beveiliging tegen virussen. Mensen in Spanje die snel gebruik
        maken van AOL's diensten genieten het voordeel dat ze kunnen
        kiezen uit de fraaiste e-mailadressen omdat de lancering van
        een nieuw landspecifieke AOL-naamruimte veel combinaties van
        e-mailadressen van voornaam / achternaam beschikbaar maakt.

    --  AOL's toonaangevend expresberichten met de functies
        offline-boodschappen, beelden uitwisselen, individualisering,
        gegroepeerde berichten, en meerdere accounts tegelijkertijd.

    --  AOL's Foto-service biedt onbeperkte opslag van afbeeldingen in
        hun oorspronkelijke resolutie, en gemakkelijke uitwisselen via
        blogs, IM en e-mail.

    --  AOL's Video-product biedt tools om video's te uploaden en uit
        te wisselen, maar ook de mogelijkheid om video's te bewerken
        voor lossen voor het uploaden.

    --  Een krachtig product om te zoeken op het web, geleverd door
        Google, dat gebruikers helpt om de plaatselijke of
        internationale informatie die ze nodig hebben te vinden.

    --  Talloze contentkanalen waaronder nieuws, sport, beroemdheden,
        films en games. In de nabije toekomst wordt het aantal kanalen
        uitgebreid.

    --  Gemakkelijk content uitwisselen in zowel AOL's gemeenschap als
        met internetgebruikers in de hele wereld.

    Dunne zegt verder: "Europa is voor AOL een van de voornaamste
markten om te groeien. Deze markt groeit sneller dan die van de
Verenigde Staten, en de inkomsten uit online-reclame in West-Europa
groeien volgens een prognose met 25 % per jaar tot 2009.* Door het
lanceren van specifieke portals die echt aantrekkelijk zijn voor de
plaatselijke markten verkeren we in een goede positie om deze kans te
benutten. We verwachten binnen 18 maanden meer dan 95% van de
Europaese online-markt bestrijken.

    "AOL is al succesvol in Europa, en de lancering van deze nieuwe
portal onderstreept onze betrokkenheid bij het continent. We begrijpen
de behoeften van de plaatselijke markten en bouwen voort op onze
ervaring om portals te maken in de plaatselijke taal die zowel voor
consumenten als adverteerders aantrekkelijk zijn."

    De lancering van de Spaanse portal is de recentste in AOL's
pogingen om het wereldwijde publiek uit te breiden. In het afgelopen
jaar heeft AOL zich getransformeerd in een wereldomspannend op het web
gebaseerd, door reclame ondersteund bedrijf. AOL concentreert zich op:
producten en leiderschap in het programmeren op het web; snelle
internationale groei; en het bouwen van een reclamenetwerk dat
toonaangevend is in de wereld. In de afgelopen maanden heeft AOL zijn
product- en softwareprogramma vernieuwd om het aantal en de
betrokkenheid van zijn wereldwijde publiek te vergroten. Het bedrijf
heeft portals gelanceerd in Italië, India, Oostenrijk en Nederland, en
kondigde een wereldwijde distributiesamenwerking aan met HP. Het
bedrijf kondigde ook onlangs de oprichting van Platform A aan waarin
adverteerders toegang krijgen tot AOL's ongeëvenaarde netwerk van
sites van derde partijen en AOL's eigen sites, en ook
state-of-the-arttool voor gerichte advertenties waarbij hun resultaat
kan worden gemeten.

    * Bron: "Advertising Forecast 2006" van Zenithoptimedia

    Over AOL Europe

    AOL Europe is een dochteronderneming van AOL LLC dat in bezit is
van Time Warner, een wereldomspannende webservicesbedrijf dat werkzaam
is op een aantal van de populairste websites, en biedt een uitvoerig
assortiment van gratis software en diensten, runt een van de grootste
internetverbindingbedrijven in de Verenigde Staten, en zorgt voor een
volledig assortiment aan reclame.

    De Spaanse portal wordt uitgevoerd door AOL Global Operations
Limited. AOL runt al specifieke portals in Engeland, Frankrijk,
Duitsland, Nederland, Italië en Oostenrijk. AOL Duitsland werd in een
recente poll in dat land voor het zevende achtereenvolgende jaar
gekozen als het betrouwbaarste online-merk.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

MULTIMEDIA AVAILABLE:
http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5496270

    --30--RB/ph*

    CONTACT: AOL Europe
             Gunnar Bender
             Vice-president zakelijke communicatie & merken
             +44 (0) 20 7348 8741




Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.