Ingezonden persbericht


Cordys benoemt Erik Frieberg tot Chief Marketing Officer

Putten, 20 september 2007 - Cordys, leverancier van Business Process Management-oplossingen (BPM), benoemt Erik Frieberg tot Chief Marketing Officer. Frieberg heeft meer dan achttien jaar branche-ervaring op het gebied van applicatieservers en -platforms, ontwikkeltools, SAS, transactieverwerking en bedrijfssoftware. Voordat Frieberg bij Cordys in dienst trad, bekleedde hij diverse leidinggevende functies op het gebied van marktontwikkeling bij Borland Software en BEA.

"De versterking van ons managementteam met een ervaren Chief Marketing Officer versterkt onze 'go-to-the-market'-strategie wereldwijd, en specifiek in de VS", zegt Jan Baan, Executive Chairman en CEO van Cordys. "De kennis en ervaring van Erik in het betreden en uitbouwen van nieuwe markten en zijn hands-on benadering zullen in belangrijke mate bijdragen aan het succes van Cordys."

Als Chief Marketing Officer is Frieberg verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing. Tevens is hij lid van de Executive Board van Cordys. Frieberg werkt vanuit het nieuwe regionale hoofdkantoor in de VS.

"Ik ben erg tevreden met de kansen die er bij Cordys liggen", zegt Frieberg. "Cordys is een echte technologie-innovator en een bedrijf met een duidelijke visie op de dynamische, snelgroeiende BPM-markt."

Uit onderzoek van IDC blijkt dat Business Process Management Suite-software (BPMS) een van de snelst groeiende markten is. BPMS groeit uit tot de standaard voor next-generation platforms voor maatwerkapplicaties. Volgens IDC is de BPMS-markt in 2006 met 80 procent gegroeid tot 890 miljoen dollar. Het bureau voorspelt dat deze groei zich in de komende vijf jaar voortzet en dat de BPMS-markt in 2011 een waarde vertegenwoordigt van 5,5 miljard dollar.

Frieberg is uiterst ervaren in het ontginnen van nieuwe markten, inclusief die voor applicatieserver- en middleware-technologie. Hij werkte eerder als Vice-President Products & Strategy bij Borland Software. Bij dit bedrijf was Frieberg verantwoordelijk voor het management, de marketing en de strategie van alle producten, oplossingen en diensten. Vóór Borland hield Frieberg zich bij BEA bezig met de wereldwijde productmarketing voor het platform-, applicatieserver- en middleware-portfolio van de onderneming. Ook speelde hij een actieve rol in de developer marketing-activiteiten van BEA. Vóór hij bij BEA ging werken, was Frieberg Senior Director wereldwijde marketing van Escalate, een softwareleverancier die multichannel commerce-, ordermanagement- en supply chain-managementapplicaties verkocht aan de retailsector. Hij heeft tevens senior marketing- en productmarketingfuncties vervuld bij Persistence Software, Netscape Communications, KIVA Software en Oracle. Frieberg heeft een master in Management Science van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) en een bachelor in Science van de Northwestern University, Illinois.

###

Over Cordys
Cordys (www.cordys.com) levert hoogwaardige Business Process Management-oplossingen voor Global 2000-bedrijven. De unieke, op Service-Oriented Architecture (SOA) gebaseerde oplossing van Cordys voorziet in het sneller en beter ontwerpen, uitvoeren, monitoren en optimaliseren van bedrijfsprocessen. Bedrijven in verschillende markten wereldwijd kiezen Cordys voor de verbetering van hun bedrijfsprestaties. Deze optimalisatie is mogelijk doordat IT-systemen dankzij Cordys continu real-time geoptimaliseerd kunnen worden binnen een codevrije omgeving. Cordys heeft naast het hoofdkantoor in Putten, Nederland, kantoren in andere landen van Europa en in China, India en Noord- en Zuid-Amerika.

Noot voor de redactie,