Datum: 20 september 2007
Sanoma Sales Online verhuist per 1 oktober naar ilse media
Per 1 oktober maakt het online sales team van Sanoma, Sales Online (SOL), deel uit van ilse media. Het netwerk van ilse media breidt hiermee uit met toevoeging van het vrouwen- en woonnetwerk van Sanoma Uitgevers, bekend van grote publiekssites als Vrouwonline, Libelle.nl, Viva.nl, VTWonen.nl en 101Woonideeën.nl.
"Met de samenvoeging van Sanoma Sales Online (SOL) en ilse media verstevigen we onze positie van grootste online internetuitgever van Nederland en worden we marktleider in de doelgroep vrouwelijke boodschappers 20-49", zegt Paul Molenaar, CEO ilse media. "Het is een stap in de 'one-stop-shop' strategie van ilse media op het gebied van online advertising. Voor onze adverteerders betekent de netwerk- en portfolio uitbreiding dat ze één aanspreekpunt hebben voor het realiseren van elke doelstelling (spot- en non-spot) en elke doelgroep."
Henk Scheenstra, sales director Sanoma Uitgevers (a.i.): "Uit de online markt komen steeds meer signalen dat adverteerders met grote spelers in zee willen. Door onze krachten, bereik, portfolio en expertise (met name op het gebied van de vrouwendoelgroep) te bundelen wordt Sanoma Uitgevers een online speler van formaat in een markt waarin schaal telt".
Het netwerk van ilse media en de online titels van Sanoma Sales Online bereiken samen ruim 7,5 miljoen Nederlanders, waarvan 49,3 % vrouw en genereren meer dan 871 miljoen pageviews per maand op het internet. (Bron: STIR, juli 2007)
VOOR DE REDACTIE
Over ilse media groep
ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers.
Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.