Ingezonden persbericht


Onafhankelijk onderzoeksbureau wijst Unica aan als marktleider op het gebied van webanalyse

Evaluatie gebaseerd op strategie, productaanbod en marktpresentatie

Utrecht, 20 september 2007 - Unica (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider van software voor Enterprise Marketing Management (EMM), is uitgeroepen tot leider in de markt voor webanalysesoftware. Dit wijst het onafhankelijke Forrester Wave(tm)-rapport 'Web Analytics Platforms, Q3 2007' uit.

Volgens het onderzoek van Forrester bieden leiders in de markt sterke, complexe platformen voor organisaties met speciale databehoeften en een gespecialiseerd webanalyseteam. Forrester evalueerde de sterktes en zwaktes van de acht hoogst gewaardeerde webanalyseproducten op 127 verschillende punten. Uit het rapport blijkt dat Unica NetInsight dezelfde toepassingen biedt als andere aanbieders, maar als groot voordeel heeft dat deze in één enkele interface zijn ondergebracht.

"Wij zijn vereerd dat we tot de top van de markt worden gerekend", zegt Marcel Holsheimer, vicepresident Marketing EMEA van Unica. "Het afgelopen jaar is zowel door productverbeteringen als door het inhuren van de juiste expertise onze oplossing sterk verbeterd. Het begrip van online consumentengedrag blijft belangrijk, maar de bredere EMM-visie biedt inzicht in verschillende kanalen, zowel online als offline. Dit zorgt ervoor dat de effectiviteit van marketinginspanningen te meten is."

Forrester vindt dat NetInsight, de software-oplossing van Unica, een goede keuze is voor bestaande Unica-klanten en voor bedrijven die licenties op software voor webanalyse willen aanschaffen. "Unica laat de markt mijlenver achter zich als het aankomt op het bouwen van het eerste complete online marketingplatform. Dit doordat het bedrijf stabiele webanalyseplatformen, een robuuste EMM-suite en marketingkennis combineert."*

De webanalyseoplossingen van Unica zorgen ervoor dat marketeers niet alleen traffic, maar ook het gedrag van individuele surfers en internetmarketingacties kunnen analyseren. Met deze informatie kunnen ze hun website en bijbehorende marketing optimaliseren. In combinatie met andere oplossingen binnen de Affinum-suite van Unica kunnen marketeers precies zien wat hun klanten doen. Naar aanleiding hiervan maken ze de juiste campagne, gericht op de juiste persoon op het juist tijdstip met het juiste product en via elk denkbaar kanaal.


* Het Forrester Wave(tm)-rapport 'Web Analytics Platforms, Q3 2007' door Megan Burns (6 september 2007).

# # #

Unica
Unica Corporation (Nasdaq: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van software voor Enterprise Marketing Management (EMM). Unica richt zich exclusief op de behoeften van marketeers en levert de meest uitgebreide EMM-suite op de markt. De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het volledige marketingproces voor merken-, relatie- en internetmarketing: van planning en budgettering tot en met projectmanagement, uitvoering en evaluatie. Affinium is zowel 'on premise' als 'on demand' leverbaar en biedt onder meer de volgende EMM-kernfuncties: web- en klantanalyse, lead- en campagnebeheer over meerdere kanalen, en management van marketing-resources. De unieke oplossing van Unica omvat een opslagsysteem voor marketinginformatie, dat marketeers in staat stelt om marketinggegevens en -middelen eenvoudig te beheren, verschillende campagneonderdelen snel samen te voegen en de resultaten bij te houden en te evalueren.

Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor bevindt zich in Waltham (Massachusetts, VS). De Benelux-kantoren van Unica zijn gevestigd in Utrecht en Brussel. Bezoek www.unica.com voor meer informatie.



Ingezonden persbericht