Cap Gemini Nederland



PERSBERICHT

Utrecht, 20 september 2007

Capgemini ondertekent vijfjarig BPO-contract met NXP

Outsourcingdeal voor vestiging in India omvat totaalpakket aan Finance & Accounting-diensten

Capgemini, een wereldwijd toonaangevende aanbieder van consultancy-, technologie- en outsourcingdiensten, heeft een vijfjarig contract ondertekend met NXP Semiconductors, het onafhankelijke halfgeleiderbedrijf opgericht door Philips. Capgemini gaat een totaalpakket aan diensten op het gebied van Finance & Accounting (F&A) leveren, waaronder de administratieve ondersteuning van het inkoopproces en de vastlegging en verslaglegging van financiële gegevens.

In het contract, dat een aanvulling vormt op de al lang bestaande relatie tussen beide bedrijven, is afgesproken dat circa 110 professionals die momenteel in India werkzaam zijn, vanaf 1 oktober 2007 toegevoegd zullen worden aan het Business Process Outsourcing ( BPO ) Excellence Delivery Centre van Capgemini in Chennai (India). Hierdoor zal Capgemini zijn F&A-diensten kunnen uitbreiden en neemt het aantal specifieke BPO-deskundigen in India toe tot bijna 1.500.

Dankzij dit contract met NXP kunnen wij ons netwerk van Rightshore® BPO-diensten, dat nu wereldwijde dekking heeft met centra in Oost-Europa, China en India, verder vergroten , aldus Hubert Giraud, hoofd Global BPO bij de Capgemini Group. Deze deal is de twintigste F&A BPO-deal die Capgemini in de afgelopen drie jaar heeft binnengehaald. Het onderstreept onze leidende positie op deze markt en ons vermogen om onze klanten van de beste procestoepassingen, technologische innovaties en andere waardevermeerderende voordelen te voorzien.

NXP heeft Capgemini als BPO-partner voor de lange termijn gekozen ter ondersteuning van haar Business Renewal Program, dat gericht is op hoge prestaties, operational excellence en de inzet van zo min mogelijk middelen. Capgemini heeft in het verleden bewezen de kennis en leveringscapaciteit in huis te hebben om de backofficeprocessen van NXP flexibeler te laten verlopen. Paul de Koning, groepscontroller bij NXP: Door dit nieuwe contract krijgen wij de beschikking over een flexibeler platform dat aan de doelstellingen van ons programma voldoet, onze positie op de markt verstevigt en de kwaliteit van de dienstverlening aan onze klanten verbetert.

Capgemini heeft in 2000 voor NXP al met succes op basis van SAP de SPEED-oplossing (Superior Production Execution through ERP Deployment) geïmplementeerd. Wij werken al vele jaren succesvol samen met Capgemini. Dit is onder meer gebleken bij de ondersteuning van de wereldwijde invoering van ons SAP-systeem en de implementatie van ons inkoopcentrum in Manilla (Filippijnen) , aldus De Koning.

Dit contract volgt op de recente, wereldwijde introductie van door Capgemini geleverde derde generatie BPO-diensten. Capgemini staat bekend als aanbieder van BPO-diensten met bedrijfsinzicht. Het bedrijf combineert unieke Business Insight-processen met innovatieve Business Intelligence-tools en grondige kennis van de bedrijfstak. Deze oplossingen garanderen kostenminimalisatie en met behulp van analyse- en business intelligence-tools maken zij de verborgen waarde van standaard BPO-werkstromen zichtbaar. Hierdoor wordt het bedrijfsinzicht verkregen dat waardemaximalisatie mogelijk maakt. De BPO-diensten en het bedrijfsinzicht van Capgemini ondersteunen een brede scope aan organisatorische verbeteringen, zowel bottom line als top line. Zo levert BPO meer op dan alleen maar kostenbesparingen.

Over Capgemini

Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. Daarbij werkt de onderneming op een onderscheidende manier samen met haar klanten aan het behalen van snellere, betere en meer duurzame resultaten: de Collaborative Business Experience. Deze innovatieve samenwerking krijgt vorm door een sterk netwerk van technologiepartners, bewezen methoden en hulpmiddelen en een sterk op samenwerking gerichte mentaliteit in de dagelijkse praktijk. Hiermee helpt Capgemini organisaties om nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen en de mogelijkheden van technologie optimaal te benutten. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 80.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2006 een omzet van 7,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com

Over NXP

NXP, dat meer dan 50 jaar geleden door Philips is opgericht, behoort tot de tien grootste halfgeleiderbedrijven ter wereld. Het hoofdkantoor is gevestigd in Eindhoven en het bedrijf telt 37.000 medewerkers in meer dan 20 landen. In 2006 bedroeg de omzet 5 miljard euro. NXP produceert halfgeleiders en ontwikkelt systeemoplossingen en software die zorgen voor een betere zintuiglijke waarneming bij het gebruik van mobiele telefoons, persoonlijke mediaspelers, televisietoestellen, decoders, identificatietoepassingen, auto's en een groot aantal andere elektronische apparaten. Meer informatie over NXP vindt u op www.nxp.com.

EINDE PERSBERICHT