Callcentermedewerkers werven via mobiele telefoon


AMSTERDAM, 20070920 -- Met de drukke decembermaanden in het voorruitzicht en nu al duizenden openstaande vacatures, maken uitzendbureaus en call centers zich op voor de werving van voldoende nieuwe medewerkers. Younify levert met haar nieuwe BlueRecruiting (www.bluerecruiting.nl) wervingsmethode de mogelijkheid om wervingscampagnes voor callcenterpersoneel via Bluetooth naar mobiele telefoons te versturen.

De BlueRecruiting wervingsmethode maakt gebruik van zgn. bluetooth nodes om de digitale wervingscampagne te verzenden. Deze kastjes kunnen ingezet worden op de locatie van het callcenter, het uitzendbureau of op bijvoorbeeld een banenbeurs. Bezoekers die deze kastjes binnen een straal van 30 meter naderen, kunnen een bericht op hun mobiele telefoon ontvangen: een digitale wervingsfolder, een promotiefilmpje of een on-line sollicitatieformulier.

"Er zijn meerdere redenen waarom werving via de mobiele telefoon zo geschikt is in deze branche" zegt Emile Koolstra, eigenaar van Younify. "De callcenter markt is altijd erg in beweging en dit vereist veel flexibiliteit van de afdelingen die het personeel moeten werven. Een BlueRecruiting campagne kan binnen enkele uren in de lucht zijn en volledig toegespitst worden op de actuele vacatures. Met traditionele media duurt dit proces veel langer. Daarnaast zijn er relatief weinig mensen actief op zoek naar een baan binnen de callcenter branche. Als je echter als recruiter de mogelijkheid krijgt om aan iemand uit te leggen hoe leuk een dergelijke baan kan zijn, raken veel kandidaten enthousiast. De kunst is dan wel om in contact met deze kandidaten te komen. De interactie met de potentiële kandidaat die je met BlueRecruiting kan starten is van groot belang voor een succesvol wervingstraject."

Het idee van BlueRecruiting kreeg Emile Koolstra toen hij nog als Operationeel Directeur werkte bij een groot facilitair callcenter. "Het callcenter zat in het centrum van de stad en ik zag in de straat altijd een groot aantal potentiële kandidaten. Toch was het moeilijk om met deze personen in contact te komen. De mobiele telefoon leek mij een innovatieve en effectieve manier om de interesse te wekken. Met deze verhitte arbeidsmarkt moet je toch iets speciaals doen om aan je personeel te komen!" BlueRecruiting in combinatie met het nog steeds toenemende gebruik van de mobiele telefoon maakt deze nieuwe wervingsmethode mogelijk.





ingezonden persbericht