Ingezonden persbericht


Persbericht

LogMeIn presenteert Rescue + Mobile
tijdens DEMOfall in San Diego

DEMOfall, San Diego, Californië - 25 september 2007 - LogMeIn, Inc., leverancier van 's-werelds meest gebruikte diensten voor connectiviteit en ondersteuning, toont vandaag voor het eerst Rescue + Mobile tijdens het DEMOfall 2007 evenement in San Diego. LogMeIn's CEO, Michael Simon zal het product live op het podium demonstreren.

Met de nieuwe Rescue + Mobile software kunnen medewerkers van afdelingen klantenservice bij aanbieders van mobiele telefonie, IT-ondersteuningsorganisaties en zakelijke IT-afdelingen snel en veilig op afstand toegang krijgen tot smartphones om deze te diagnosticeren en problemen op te lossen - of zelfs om eindgebruikers te trainen.

"DEMO hanteert strenge selectiecriteria voor de producten die tijdens de show gepresenteerd mogen worden. LogMeIn voldoet uitstekend aan die criteria", aldus Chris Shipley, executive producer bij DEMO. "De onderneming oogst veel lof en Rescue + Mobile zet die traditie voort."

LogMeIn Rescue + Mobile is de nieuwste software as a service (SaaS) in de collectie van IT-ondersteuningsdiensten van LogMeIn. Het is de eerste webgebaseerde service waarmee technici een smartphone (en optioneel ook de verbonden PC) op afstand kunnen overnemen. De technici zien een replica van het scherm van de smartphone op hun beeldscherm en kunnen knoppen indrukken, het scherm aanpassen en het apparaat besturen alsof ze het zelf vast hebben.

Voor aanbieders van mobiele telefonie en ondersteuningsorganisaties betekent Rescue + Mobile een behoorlijke besparing in tijd en kosten bij het ondersteunen van steeds complexer apparatuur. Voor gebruikers beperkt het de mogelijke frustratie omtrent het configureren en ondersteunen van een handset die ze anders wellicht zouden inruilen. Door de toegenomen decentralisatie en spreiding van bedrijfsinfrastructuren is er meer behoefte aan oplossingen voor ondersteuning op afstand. Geavanceerde smartphones verhogen de behoefte aan en complexiteit van het ondersteunen van een uitgebreide IT-infrastructuur, aangezien de gebruikers ervan zich bij problemen vaak eerst richten op de eigen IT-afdeling.

Over LogMeIn Rescue + Mobile
LogMeIn Rescue + Mobile is een uitbreiding van LogMeIn's onderscheiden Rescue-dienst. Rescue is uiterst schaalbaar en eenvoud te configureren voor duizenden technici en heeft sinds de introductie twee jaar gelden al in meer dan 6 miljoen sessies gedraaid. Met LogMeIn Rescue + Mobile kunnen vanaf dezelfde console zowel smartphones als computers ondersteund worden.

De support medewerker verwijst de gebruiker van de mobiele apparatuur naar een webpagina waar een kleine applet voor het mobiele apparaat wordt gedownload. De eindgebruiker ontvangt een verbindingscode die kan worden ingegeven voordat verbinding met het internet wordt gemaakt of via een gesprek op een vaste lijn. De medewerker maakt vervolgens verbinding met het mobiele apparaat en kan de volledige controle overnemen en problemen oplossen, software updaten, trainingssessies uitvoeren, instellingen configureren en zelfs het display zien en de toetsen gebruiken alsof het apparaat in eigen hand ligt.

Beschikbaarheid
LogMeIn Rescue + Mobile is als bèta verkrijgbaar voor de ondersteuning van smartphones met het Microsoft Windows Mobile besturingssysteem. Volgende versies van LogMeIn Rescue + Mobile ondersteunen de Symbian en Blackberry besturingssystemen. Het product is vanaf eind oktober verkrijgbaar voor $ 1.950,- per jaar per technicus.

Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn, Inc. biedt de grootste dienst voor remote connectivity ter wereld met ruim 15 miljoen aangesloten computers. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free, LogMeIn Pro, LogMeIn Ignition, LogMeIn Rescue, LogMeIn IT Reach, LogMeIn Backup en LogMeIn Scout. Deze oplossingen bieden samen met RemotelyAnywhere en LogMeIn Hamachi veilige toegang, ondersteuning en beheer op afstand voor mobiele professionals, helpdeskmedewerkers en systeembeheerders wereldwijd. LogMeIn is gevestigd in Woburn, Massachussetts en heeft haar Europese hoofdkantoor in Boedapest.


---

Voor redactionele informatie of fotografie:
Influx PR, Marald Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: marald@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com