Grey EMEA scoort hattrick op de EACA Euro Effies

27/09/2007 18:42
PR Newswire



BRUSSEL, België, September 27 /PRNewswire/ --

- Grey EMEA is voor de derde achtereenvolgende keer uitgeroepen tot reclamebureau van het jaar

GREY EMEA is op de EACA Euro Effie awards ceremonie, die vanavond in Brussel werd gehouden, voor de derde achtereenvolgende keer uitgeroepen tot reclamebureau van het jaar, nadat het acht prijzen in zes categorieën heeft binnengehaald, waaronder lange termijn effectiviteit, FMCG, merk activering en sociaal verantwoorde communicatie.

Carolyn Carter, president en CEO van de Grey Group Europa, het Midden-Oosten & Afrika in een commentaar: "We zijn ongelooflijk trots op deze prijs. Dit is een gedenkwaardig eerbetoon aan onze agentschappen en onze merkontwikkeling in samenwerking met onze klanten. Het reflecteert op treffende wijze onze missie - om het potentieel van de merken van onze klanten te vergroten - en de manier waarop wij succes afmeten: helder en tastbaar, door groei te leveren."

De Euro Effies zijn de belangrijkste prijzen voor bewezen effectiviteit in communicatie door heel Europa - winstgevende campagnes die merken over de grenzen heen op de markt zet. De competitie wordt georganiseerd door de European Association of Communications Agencies (EACA) en wordt als dé standaard in commerciële communicatie effectiviteit beschouwd.

Grey EMEA heeft sinds 2005 een totaal van 22 Euro Effie awards in de wacht gesleept, waardoor Grey het meest effectieve reclamebureau in de regio is. Dit totaal omvat, naast prijzen voor Deichmann en Novartis, onder anderen tien prijzen voor P?, drie voor SEAT, twee voor GlaxoSmithKline.

Dominic Lyle, algemeen directeur van EACA in een commentaar: "Grey heeft bewerkstelligd wat geen enkel ander bureau sinds de lancering van de Euro Effies heeft bereikt - het heeft in drie opeenvolgende jaren de felbegeerde Agency Network of the Year Award in de wacht gesleept - waardoor bevestigd is dat Grey in staat is de merken van haar klanten door heel Europa in 's werelds moeilijkste categorieën stevig op de markt te zetten."

Grey EMEA's 2007 Euro Effie campagne winnaars zijn onder andere:

Lange termijn Callegari P? Boss Bottled "Dressing Ritual" effectiviteit Berville
Grey

Boss Bottled is voor het negende
opeenvolgende jaar een fenomenaal
succes. Het heeft zijn doel overtroffen
door in de top 10 te blijven in
Duitsland en Frankrijk - het is al zes
jaar een top vijf eau de toilette op
beide markten.

Zilver Callegari P? Boss "Range"
Berville
Grey

Boss' eau de toilette marktaandeel
streefde alle concurrenten voorbij
gedurende het kritische 2006 Kerst
seizoen. In Frankrijk, groeide Boss'
aandeelwaarde van 10,4% eind november
tot 14% op Kerstavond - waardoor Boss
onbetwist leider werd in de week voor
Kerstmis, wanneer de verkoopcijfers
het hoogst zijn. De campagne haalde het
gangbare idee onderuit dat range reclame
niet werkt.

Brons Grey London P? Pantene Pro-V Colour Expressions "Setting Colour Alight"

De holistische campagne overtrof de
bijzonder hooggestelde doelen. Colour
Expressions werd in minder dan een jaar
tijd in Groot-Brittannië en Duitsland
een top drie merk.

Brons Grey P? Mr. Proper "Talking Surfaces" Brussels

In Frankrijk groeide het volume en de
aandeelwaarde van december tot augustus
respectievelijk tot 26% en 18% en werd
de dalende lijn van het merk gekeerd. In
Spanje keerde Mr. Proper terug naar
groei en bereikte zijn grootste waarde
(14,1%) en volume aandeel (11,9%) van
het jaar

Brons Grey Madrid P? Fairy "Saving Tips"

Marktleider Fairy hernam op succesvolle
wijze zijn eerste plaats weer in op de
Iberische markt met een campagne die een
groei liet zien van meer dan 44% en
klanten loyaliteit tot 78%.

Brons Grey Heinrich Deichmann Schuhe Düsseldorf "Celebration of Quality"

Deichmann heeft zich verheugd in de
beste verkoopcijfers en image resultaten
in zijn geschiedenis, met volume
verkopen die tussen 2003 en 2006 in
Duitsland toenamen tot 28% en in
Oostenrijk tot 71%. De verkoopcijfers
zijn eveneens gestegen: eind 2006, was
de omzet in Duitsland 23% hoger dan in
2003 met vergelijkbare cijfers in
Oostenrijk, 61%.

Brons Grey Novartis Lamisil
Düsseldorf "Free Your Feet, Free Yourself"

De geïntegreerde campagne voor Lamisil
Once resulteerde in significante
verkoopcijfers en een groeiend
marktaandeel in heel Europa, waarbij
vooral Groot-Brittannië en Duitsland
indrukwekkende opbrengsten uit
investeringen lieten zien.

Socially Grey Women's Aid
Responsible London "Valentine's Day: Saying it With Roses" Campaign
Award 2007

Activiteiten in de pers ter waarde van
EUR 613.000 gaven 52% van de volwassen
inwoners van Groot-Brittannië de
mogelijkheid de reclame ten minste één
keer te zien. Women's Aid website zag
een stijging van 25% in bezoekers. De
campagne culmineerde in een debat in het
parlement, waardoor de campagne de meest
besproken in het land werd.

Tevens werd Grey Lisbon geprezen voor sociale verantwoordelijkheid voor zijn ANEBE "100% Cool" drink driving campagne.

OVER GREY EMEA

Grey Groups Europese netwerk, Grey EMEA is met meer dan 5.300 werknemers actief in 80 steden op 59 markten en is de grootste operationele regio van de groep. Grey Group behoort tot de grootste communicatie ondernemingen ter wereld. Zijn moedermaatschappij is WPP (NASDAQ: WPPGY). Grey Group behelst onder andere Grey, reclame, G2, marketing activering, de Grey Healthcare Group, gezondheidszorg communicatie, MediaCom, media planning en aankoop en de GCI Group, public relations. Key EMEA's klanten zijn onder andere: Karstadt, Deutsche Bank, REWE (Duitsland); Nicolas Feuillatte, Francaise des Jeux, Essilor/Varilux, (Frankrijk); Goldfish, Toshiba, Dairy Crest (Groot-Brittanië); Allianz, City of Madrid, Lindt (Spanje); Efes, Romtelecom, Polkomtel/Plus (CEE); Ulker (Turkije); Fakta, Coca-Cola, Ocean Spray (Scandinavië); Canon, Al Arabiya, Al Bilad Bank (Midden-Oosten & Afrika).

Over de Euro Effies

De EURO EFFIE(R) awards, die door de European Association of Communication Agencies (EACA) worden uitgereikt, gaan naar campagnes die succesvol zijn gebleken op meer dan twee markten in Europa. De awards zijn beschikbaar voor alle marketing disciplines en worden beoordeeld op hun effectiviteit. Deze awards ondersteunen en promoten de rol van reclame als een effectief en efficiënt middel van marketing. U kunt meer informatie vinden op:

http://www.euro-effie.com
Contact: Sarah Hazell, Tel: +44-(0)20-3037-3506, Mobiel: +44-(0)7900-227-200, E-mail: sarah.hazell@greyeu.com