Ingezonden persbericht


A1GP World Cup of Motorsport sluit belangrijke overeenkomst met AquaSP

Zandvoort, 28 september 2007.

A1GP World Cup of Motorsport heeft vandaag een interessante en innovatieve samenwerking met Multi Pro Natural Ltd aangekondigd. Het nieuwe bedrijf houdt zich bezig met waterzuivering. Multi Pro Natural introduceert AquaSP, een revolutionaire nieuwe zuiveringsmethode voor water. Multi Pro Natural heeft een driejarige overeenkomst gesloten waardoor het een belangrijke evenementpartner van de serie wordt. Bovendien wordt AquaSP sponsor van acht A1GP-teams.

AquaSP is een innovatieve milieuvriendelijke zuiveringsmethode voor water met meer dan 40 mogelijke toepassingen. Het is ontwikkeld door Multipro Natural AG, een in Zürich gevestigde organisatie die in oktober 2007 van start gaat. Het product werkt als een katalysator ter bevordering van het natuurlijke oxidatieproces van water. Dit revolutionaire product kent vele toepassingsmogelijkheden met schoon drinkwater als resultaat.

A1GP's leidende rol in het demonstreren van milieuvriendelijke technologieën via het THINK Greener Racing-initiatief is een ideale gelegenheid voor Multipro Natural om zijn nieuwe milieutechnologieën te tonen. Roderick Tanzer, COO van Multipro Natural AG, verklaart: "Multipro Natural AG is een nieuwe onderneming die zoekt naar mogelijkheden om zijn merken wereldwijd te promoten. Deze samenwerking is goed voor beide partijen, want A1GP krijgt wereldwijde aandacht in meer dan 150 landen met 300 miljoen kijkers."

Multipro Natural AG zal A1GP de komende drie jaar op verschillende manieren ondersteunen. Daartoe behoort de sponsoring van acht A1-teams, te weten A1 Team Switzerland, A1 Team South Africa, A1 Team Portugal, A1 Team Great Britain, A1 Team Netherlands, A1 Team China, A1 Team Germany en A1 Team India. De sponsoring omvat uitingen op de auto's en de websites van de teams.

Naast de teamsponsoring zal AquaSP ook optreden als evenementsponsor, waarbij de sponsoring van de A1GP Zandvoort op 30 september de eerste activiteit is. Reclame-uitingen zullen zichtbaar zijn op het podium en langs de baan en rondom het circuit zullen er activiteiten plaatsvinden. AquaSP maakt van zijn betrokkenheid bij de nationale A1-teams gebruik bij de wereldwijde televisie-uitzendingen en bij de pioniersrol die A1GP vervult met zijn milieustrategie en -initiatieven.

Pete da Silva, CEO van A1GP, zegt: "Sinds de introductie van het THINK Greener Racing-initiatief van A1GP, waartoe een reeks van maatregelen behoort om onze belasting voor het milieu te verminderen, zoals de overstap naar biobrandstoffen, zijn aantrekkelijk geworden voor sponsors die dezelfde principes ten aanzien van het milieu hanteren. Wij zijn ervan overtuigd dat we met AquaSP de perfecte partner gevonden hebben."

=========================================