Gemeente Terneuzen

Horecabeleid om overlast te beperken

Er geldt nieuw beleid voor de horeca in de gemeente Terneuzen, inclusief sluitingstijden en regels voor terrassen. Per 6 september zijn de wijzigingen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) opgenomen en gelden vanaf heden. Alle horeca-uitbaters ontvangen een brief waarin de nieuwe regels worden uitgelegd. De regels zijn belangrijk om de overlast voor de omgeving zoveel mogelijk te beperken

Voor alle kernen van de gemeente gelden op alle dagen van de week (maandag t/m zondag) dezelfde sluitingstijden voor de horeca, namelijk 04.00 uur s nachts. Bovendien mogen vanaf 03.00 uur geen nieuwe bezoekers meer worden binnengelaten.

Voor nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag kunnen bepaalde zaken een speciale nachtvergunning aanvragen tot 05.00 uur. Zaken die hiervoor in aanmerking willen komen, moeten wel aan voorwaarden voldoen, zoals een portier aan de deur, voldoende geluidsisolatie en om 04.30 uur moet het licht aan, de muziek uit en mag er niet meer worden geschonken.

Terrassen mogen het hele jaar worden uitgestald maar ook voor terrassen gelden sluitingstijden. In de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag mag er vanaf 00.30 uur op het terras niet meer worden geserveerd en om 01.00 uur moet het terras sluiten. Voor de overige dagen van de week geldt een sluitingsuur van 24.00 uur. Op terrassen mag geen muziek ten gehore worden gebracht, behalve bij collectieve feesten.

Het bestuur vindt horeca essentieel voor de levendigheid en aantrekkelijkheid van de gemeente. Kwaliteit en kwantiteit dienen gewaarborgd te zijn. Maar mensen moeten op een veilige manier kunnen uitgaan. Regels zijn belangrijk om de overlast voor de omgeving zoveel mogelijk te beperken en om openbare orde en veiligheid te garanderen.

Nadere informatie:
Gemeente Terneuzen
Afdeling Communicatie
Dirk Timmers
Telefoonnummer: 0115 455 523
GSM: 06- 536 911 35

Gemeente Terneuzen - T. 0115 455 000 - E. gemeente@terneuzen.nl |