Ingezonden persbericht


Jakajima Persbericht, 29 augustus 2007

Grootste B2B navigatie event in de Benelux op 3 Oktober in Eindhoven

Op 3 oktober 2007 organiseert Jakajima voor de derde keer op rij het Benelux navigatie event. De markt voor navigatiesystemen kent groeicijfers van meer dan 100% op jaarbasis, naargelang de regio. De verwachtingen zijn zeer groot, omdat in Europa slechts 15% van de autobestuurders gebruik maakt van een dergelijk systeem. Via haar bladen autoConnect (NL) en Connexie (B) volgt Jakajima deze evolutie op de voet en brengt regelmatig verslag uit over nieuwe systemen en spelers. Mobiele operatoren zien het als een 'killer application' voor meer bandbreedte en content. GSM constructeurs brengen toegevoegde waarde aan hun mobieltjes door een gps ontvanger in te bouwen. Location Based Services (LBS) of Plaatsgebonden Diensten worden een belangrijk onderdeel van de business modellen van zowel operatoren, constructeurs, dienstenleveranciers als marketingorganisaties.

Voor de derde keer organiseert Jakajima haar navigatie event, gebaseerd op een bewezen succesformule:


- Tijdens het seminar geven toonaangevende nationale en internationale sprekers hun visie over de markten en de toekomstige trends. De thema's die tijdens het seminar aan de orde zullen komen zijn;
. onboard versus offboard (connected navigation) navigatie
. tracking en tracing (fleet management)/automotive
. location based services

. technologie en usability trends

Keynote sprekers; GfK, Navteq.
Overige sprekers; AND, Be-Mobile, Garmin, Instruxion, KPN, MIT (Massachusetts Institute of Technology), MYPoi World, Nuance, NXP, PTV Ordis, RAM Mobile Data, SiRF, TomTom, Tyntec, ViaMichelin, Webraska.


- Een rally met meer dan 30 teams die tijdens de rit een nooit gebruikt navigatiesysteem uittesten. De winnaars gaan naar huis met een wisselbeker, maar alle deelnemers bepalen samen in een 'life' test welk systeem het meest gebruiksvriendelijk is en het beste presteert. De volgende leveranciers van navigatiesystemen leveren producten om aan de rally mee te doen (in alfabetische volgorde); Becker, Blaupunkt, Garmin, Medion, Mio, Navigon, Navman, Nokia, Pioneer, Thinknavi, TomTom, VDO-Dayton, ViaMichelin


- In de beurshal tonen een twintigtal constructeurs en dienstenleveranciers hun laatste nieuwe producten en oplossingen. De volgende bedrijven zijn aanwezig en demonstreren hun producten en/of diensten (in alfabetische volgorde); A&C, Acer, AND, Becker, Binatone, Carcomm, Inforad, Keomo, LG, Mio, Navigatiestemmen.nl, Navigon, Nokia, Packard Bell, Sony, Tele Atlas, Thinknavi, Tomtom, ViaMichelin


- De gehele dag staat verder in het teken van netwerking tussen alle betrokken partijen, operators, dienstenleveranciers, overheid, grootgebruikers, distributeurs, resellers en retail. Zij krijgen op minder dan één dag een volledig overzicht van de markt en de toekomst. Met de deelnemers aan de rally wisselen zij ideeën uit en toetsen hun verwachtingen aan de realiteit.


- De dag wordt afgesloten met een walking dinner, prijsuitreiking, een drink en verdere netwerking tot +/- 21.00 u.

Dit event richt zich tot de directie en het hoger management van bedrijven die iets met navigatie te maken hebben, waaronder vendors, distributeurs en resellers/retailers, leasemaatschappijen, fleetowners, verzekeringsmaatschappijen, content providers, de auto-industrie en de reiswereld, de overheid en verantwoordelijken voor verkeersbeleid.

Venue: High Tech Campus Eindhoven, vanaf 10u30 tot 21 u. Verdere info: www.navigatieevent.com
Deelnemers aan het Seminar, inschrijven op: www.navigatieevent.com/seminar.htm Rallyteams (2 personen) nemen gratis deel, inschrijven op: www.navigatieevent.com/rally.htm.

Noot voor de redactie (