Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

SAS Real-Time Decision Manager coördineert interactieve marketing via meer kanalen

Uitstekende mogelijkheden voor hogere winst en betere klantervaringen

Huizen, 3 oktober 2007 - SAS, marktleider op het gebied van business intelligence-software, kondigt aan nog dit jaar SAS Real-Time Decision Manager toe te voegen aan haar Customer Intelligence-oplossingen. SAS Real-Time Decision Manager ondersteunt marketingmensen bij de coördinatie van interactieve marketing via verschillende kanalen, om zo de effectiviteit van iedere klantinteractie te verbeteren.

"Volgens een studie van Peppers & Rogers Group*, neemt maar liefst 50 procent van de klanten direct beslissingen", zegt Jeff Levitan, General Manager SAS´ Customer Intelligence. "Een analytische benadering van klanten om deze beslissingen te ondersteunen blijkt veel meer waarde te hebben dan een andere benadering."

Direct een voorspellende analyse
In de huidige markt verwachten klanten een gepersonaliseerde ervaring, of ze een bedrijf of instelling nu via het web, telefonisch, in een winkel, of aan een loket benaderen. Ze willen zeker weten dat aan hun behoeften wordt voldaan en dat ze als individu worden behandeld.

SAS Real-Time Decision Manager is ontworpen om de relevante klantinformatie te bieden die een dergelijke, persoonlijke ervaring mogelijk maakt. SAS Real-Time Decision Manager combineert alle beschikbare klantgegevens met SAS Analytics en bedrijfslogica om de beste reactie naar de klant te bepalen. Het maakt niet uit van welke uitvoerende instelling of een bedrijfsplatform het verzoek afkomt, bijvoorbeeld het call center of de website.

Typische beslissingen die SAS Real-Time Decision Manager kan nemen, zijn:
- beste voorstel aan een klant om hem of haar te overtuigen
- beste voorstel om een klant te behouden

- beste voorstel voor een volgend product, of een nieuwe dienst om de waarde van die klant te verhogen
- beste manier van handelen om te voorkomen dat een klant van een bepaalde vervelende situatie een kwestie maakt

Bedrijven kunnen SAS Real-Time Decision Manager bijvoorbeeld gebruiken in een call center, om hun medewerkers de beste vervolgaanbieding te laten doen. Wanneer een klagende klant voor mobiele telefonie belt dat zijn rekening zo hoog is (mogelijk een 'spookfactuur', omdat iemand op zijn nummer belt), kan SAS Real-Time Decision Manager ook meteen het belgedrag van de klant in het verleden meenemen en zijn toekomstige waarde bepalen, om zo een oplossing of aanbieding samen te stellen die het best past bij de huidige situatie en behoefte van die klant.

Integratie met SAS® Customer Intelligence Solutions Echt waardevol is de combinatie van SAS Real-Time Decision Manager met het SAS Enterprise Intelligence Platform. Dan kan SAS Real-Time Decision Manager onmiddellijk waardevolle informatie genereren op basis van data afkomstig uit welk bedrijfssysteem dan ook. Daarnaast kan SAS Real-Time Decision Manager gebruik kan maken van analytische modellen ontwikkeld met SAS´ analytische software, zoals SAS Enterprise Miner(TM).

De combinatie met een gangbare klanthistorie en andere SAS Customer Intelligence-oplossingen maakt het mogelijk binnenkomende en uitgaande marketingactiviteiten nauwgezet te coördineren. Werken binnen dezelfde gebruikersinterface als SAS Marketing Automation maakt coördinatie van alle marketingactiviteiten tegen lagere beheerkosten makkelijker dan bij het werken met verschillende systemen. Deze nieuwe aanvulling op SAS-marketingoplossingen, stelt bedrijven in staat iedere klantinteractie te optimaliseren voor hogere omzet, groei en klantenloyaliteit.

Zelfstandige gebruikers
Onderscheidend aan SAS Real-Time Decision Manager is dat het zakelijke gebruikers in staat stelt de besluitvormingscriteria voor de verschillende kanalen direct aan te passen. Momenteel liggen die criteria opgeslagen in de programmacode van call center- en websystemen die het resultaat zijn van langlopende IT-projecten. Met SAS Real-Time Decision Manager kunnen gebruikers criteria aanmaken en testen met behulp van een eenvoudig te gebruiken grafische gebruikersinterface, wat ervoor zorgt dat hun kennis van de klant is terug te vinden in hoe de klant wordt behandeld. Dit verkleint de afhankelijkheid van marketingmensen van hun tegenhangers op de IT-afdeling en stelt hen in staat te reageren met een snelheid die aansluit op de snelheid waarmee de markt verandert.

Over SAS
SAS is marktleider op het gebied van business intelligence-software en dienstverlening. Meer dan 43.000 organisaties gebruiken SAS´ software om hun prestaties te verbeteren door grote hoeveelheden gegevens inzichtelijk te maken om zo sneller accurate zakelijke beslissingen te nemen; winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten; wet- en regelgeving na te leven; baanbrekend onderzoek te verrichten en betere producten te ontwikkelen. SAS biedt naast branchespecifieke ook generieke oplossingen en is toonaangevend in data-integratie, data-opslag en geavanceerde business intelligence toepassingen vanuit een enterprise intelligence platform.

SAS levert haar klanten al sinds 1976 The Power to Know. De onderneming groeit continu en is vanaf de oprichting winstgevend. Jaarlijks investeert SAS 26 procent van de omzet in Research & Development; meer dan het dubbele van wat concurrenten investeren. Wereldwijd werken ruim 10.000 medewerkers bij SAS, van wie 3.400 in Europa. SAS is sinds 1986 actief in Nederland. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Huizen op landgoed 'Oud-Bussem', waar ruim 100 medewerkers werken. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.

Meer informatie voor de pers:
SAS Nederland
Sanjay Korteweg
t: (035) 699 68 92
e: sanjay.korteweg@snl.sas.com

PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: sas@publiekswerk.nl