Ingezonden persbericht


Persbericht

NAVTEQ platinum partner bij grootste B2B navigatie-event in de Benelux

~ Navigatie Event toont veelzijdigheid kaartenmaker en toekomst navigatie-industrie ~

18 september, 2007 - NAVTEQ (NYSE: NVT), toonaangevend aanbieder van digitale kaartgegevens voor autonavigatie en location-based solutions, zal als platinum partner deelnemen aan het Navigatie Event dat 3 oktober plaats vindt op de High Tech Campus in Eindhoven. Het Navigatie Event is het grootste B2B-evenement in de Benelux en wordt voor de derde keer georganiseerd door Jakajima. Het evenement bestaat uit een seminar, beurs, rally en aansluitend een prijsuitreiking.

De dag staat in het teken van navigatie en welke mogelijkheden het biedt voor de toekomst. In een eigen showroom demonstreren NAVTEQ en zijn partners hun nieuwste producten. Van de partners van NAVTEQ zullen onder andere aanwezig zijn Nokia, Garmin, LG en Becker. Kijk voor een volledig overzicht van aanwezige partners op http://www.navigatieevent.com/partners.htm

Namens NAVTEQ zal die dag Serge Bussat, VP-General manager Consumer Europe een lezing houden gericht op NAVTEQ's visie op de toekomst van navigatie waarbij hij ingaat op onder andere onboard versus connected navigatie, ingebouwde autonavigatie, Location Based Services en technologie trends. Daarnaast hebben bezoekers de mogelijkheid de datacollectie van NAVTEQ in levende lijven mee te maken en te zien.

Naast seminars, productdemonstraties en de mogelijkheid nieuwe producten te testen is er gedurende de dag een rally waarbij wordt gekeken welk navigatiesysteem als beste uit de bus komt.

"NAVTEQ wil graag zijn medewerking verlenen aan een allesomvattend navigatie-event. Wij zien oneindig veel mogelijkheden in de navigatiemarkt en verwachten dan ook veel van de toekomst. Om onze visie en kennis te delen met klanten en geïnteresseerden is een breed navigatie-event als dit onmisbaar", aldus Serge Bussat, VP-General manager Consumer Europe bij NAVTEQ.

"Wij vonden het belangrijk een platinum partner uit te nodigen die een grote toegevoegde waarde heeft voor de navigatiesector en die verstand heeft van de marktwerking van digitale kaarten. Zeker bij een navigatie-evenement als het onze is het van belang met mensen te werken die verstand van zaken hebben en beschikken over een goede toekomstvisie", aldus Pieter Hermans, CEO Jakajima.

Kijk voor meer informatie over het Navigatie Event op http://www.navigatievent.com

(286 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Navigatie Event
Het Navigatie Event wordt dit jaar voor de derde maal gehouden. Op de High Tech Campus in Eindhoven komen onder andere spelers uit de navigatiemarkt, resellers/ retailer, contentproviders, auto-industrie en reiswereld bijeen om over de toekomst en de huidige situatie van de navigatiemarkt te praten. Jakajima organiseert dit evenement dat bestaat uit een seminar, beurs, rally en prijsuitreiking. Als u zich aan wilt melden voor het Navigation Event dan kan dat via http://www.navigatieevent.com/aanmelden_pers.htm

NAVTEQ
NAVTEQ is een toonaangevende aanbieder van uitgebreide digitale kaartinformatie voor autonavigatiesystemen, mobiele navigatietoepassingen, op internet gebaseerde kaartapplicaties en overheids- en zakelijke oplossingen. NAVTEQ creëert de digitale kaarten en de inhoud hiervan ter ondersteuning van navigatie en op location-based service-oplossingen wereldwijd. Het hoofdkantoor van NAVTEQ is gevestigd in Chicago. Het bedrijf is in 1985 opgericht en heeft meer dan 3.000 werknemers verspreid over 168 kantoren in 30 landen. Voor meer informatie kijk op http://www.navteq.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ilona de Bok of Renate van der Wal van LEWIS, het IT PR bureau: Tel: + 31 (0) 40 235 46 00 Fax: + 31 (0) 40 235 46 01 E-mail: ilonadb/ renatew@lewispr.com Web: http://www.lewispr.com

NAVTEQ and NAVTEQ Traffic are trademarks in the U.S. and other countries. All rights reserved.

This document may include certain "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements include, but are not limited to, plans, objectives, expectations and intentions and other statements contained in this press release that are not historical facts and statements identified by words such as "expects", "anticipates", "intends", "plans", "believes", "seeks", "estimates" or words of similar meaning. The statements are based on our current beliefs or expectations and are inherently subject to various risks and uncertainties, including those set forth under "Item 1A. Risk Factors" in the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2006, as filed with the Securities and Exchange Commission.

Actual results may differ materially from these expectations due to changes in global political, economic, business, competitive, market and regulatory factors. NAVTEQ does not undertake any obligation to update any forward-looking statements contained in this document.

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com