Ingezonden persbericht


Persbericht

E.Novation kiest Genesys als partner voor de toekomst

Huizen, 8 oktober 2007

Genesys Telecommunications Laboratories, Inc., een dochteronderneming van Alcatel Lucent (NYSE: ALA, Parijs: CGEP.PA) en leverancier van klantinteractiesoftware, heeft een samenwerkingsverband gesloten met E.Novation Contact Centers, onderdeel van de E.Novation Group. E.Novation Contact Centers zal het sterke Genesys platform gebruiken om haar ambitieuze doelstellingen te realiseren. Genesys kan tegelijkertijd E.Novation Contact Centers gebruiken om het Dynamische Contact Center in de praktijk te demonstreren.

Sinds 2005 kunnen bedrijven voor het afhandelen van hun klantcontact terecht bij E.Novation Contact Centers. In nog geen twee jaar tijd groeide het bedrijf van 26 naar meer dan 400 medewerkers. Het facilitaire contactcenter heeft de ambitieuze doelstelling nog dit jaar verder te groeien naar 700 medewerkers en daarnaast kantoren te openen in Duitsland, Frankrijk en China. 'Genesys speelt daarin een bijzonder belangrijke rol,' vertelt Arthur S. Nederlof, directeur van E.Novation Contact Centers. 'Het is de Rolls Royce onder de contactcentersoftware. Het Genesys platform biedt ons de gelegenheid om onze opdrachtgevers optimaal van dienst te zijn en de capaciteiten van onze medewerkers maximaal te benutten. Onze klanten en onze medewerkers verdienen het om met de beste contactcentersoftware ter wereld te werken.'

E.Novation maakt gebruik van het Genesys Customer Interaction Management (CIM) platform. Het platform voorziet onder meer in skilled based routing, dat ervoor zorgt dat klanten automatisch terecht komen bij de meest geschikte medewerker, op basis van vooraf vastgestelde criteria. De medewerker ziet alle relevante gegevens voor zich op het beeldscherm, zodat hij de klant optimaal van dienst kan zijn en bovendien aanbiedingen kan doen die precies aansluiten bij de behoeften van de klant. Ook maakt het Genesys platform multi-channel klantcontact mogelijk, waarmee E.Novation Contact Centers haar opdrachtgevers via verschillende kanalen van dienst kan zijn, van telefonie en sms tot chat en internet.

'E.Novation Contact Centers is bijzonder snel gegroeid omdat het uitstekende service biedt en zorgt voor hoge klanttevredenheid,' aldus Luc Zuidhof, Vice President voor Noord-Europa bij Genesys. 'We zijn blij dat zij gebruik maken van het Genesys platform om hun dienstverlening verder te ontwikkelen en innoveren. Ook wij profiteren van het partnership. Dankzij de intensieve samenwerking beschikken wij over een omgeving waar we het Dynamische Contact Center (DCC), kunnen tonen. Met DCC worden klantinteracties, interne middelen en bedrijfsresultaten optimaal op elkaar afgestemd. Klantenfrustratie wordt voorkomen, contactcentermedewerkers werken efficiënter en het bedrijf kan sneller innoveren. E.Novation Contact Centers is een uitstekend praktijkvoorbeeld voor onze andere innovatieve klanten.'

E.Novation Contact Centers is ook blij met het samenwerkingsverband met Genesys. 'Wij zijn uitermate trots dat wij het enige facilitaire contactcenter zijn met een samenwerkingsverband met Genesys. De Genesys software voegt significant meer waarde toe aan onze dienstverlening. Dankzij deze samenwerking kunnen wij onze reeds ingezette groei verder continueren,' besluit Nederlof.

#####

Over Genesys Telecommunications Laboratories, Inc. Genesys, een dochter van Alcatel-Lucent, concentreert zich als enige bedrijf volledig op software voor het beheren van klantinteracties via telefoon, het web en e-mail. Het softwarepakket van Genesys verbindt klanten op dynamische wijze met de juiste middelen - via selfservice oof begeleide service - om in te spelen op hun behoeften,, de klantentevredenheid te optimaliseren en efficiënt met middelen om te springen. Met 4.000 klanten in 80 landen leidt Genesys elke dag meer dan 100 miljoen klantinteracties in goede banen. Genesys biedt bedrijven en overheidsinstellingen de mogelijkheid om hun hele organisatie in te zetten, van het contactcenter tot de backoffice. Het resultaat: Genesys stopt frustraties bij de klant, vergroot de efficiëntie en versnelt innovatie. Voor meer informatie kunt u terecht op www.genesyslab.com of op de industry blog www.betterinteractions.com.

Over Alcatel-Lucent
Alcatel-Lucent (Euronext Paris en NYSE: ALU) biedt oplossingen waarmee service providers, ondernemingen en overheden diensten op het vlak van spraak, data- en videocommunicatie kunnen verlenen aan eindgebruikers. Als marktleider in vaste, mobiele en geconvergeerde breedband networking, en in IP-technologie, -toepassingen en -diensten, biedt Alcatel-Lucent end-to-end oplossingen die communicatiediensten mogelijk maken voor mensen thuis, op het werk en onderweg. Met 79.000 werknemers en vestigingen in meer dan 130 landen, vormt Alcatel-Lucent een lokale partner met een wereldwijd bereik. De onderneming beschikt over de meest ervaren mondiale serviceteams op de markt en over één van de grootste organisaties voor onderzoek, technologie en vernieuwing binnen de telecommunicatiemarkt. Alcatel-Lucent behaalde een pro forma gecombineerde omzet van 18,6 miljard euro in 2005. Haar hoofdkantoor is gevestigd in Parijs. Voor meer informatie over Alcatel-Lucent kunt u terecht op: http://www.alcatel-lucent.com.

Over E.Novation Contact Centers
E.Novation Contact Centers is een jong en innovatief facilitair contact center dat hoogwaardige dienstverlening biedt op het gebied van sales, marketing, onderzoek en customer services. E.Novation Contact Centers beschikt over een goede en zeer moderne IT Infrastructuur dankzij de dienstverlening van moederbedrijf E.Novation en de samenwerking met partners Genesys en eSOON.

E.Novation Contact Centers is met het hoofdkantoor gevestigd in Utrecht en heeft daarnaast een vestiging op de E.Novation Campus in Capelle aan den IJssel. De 400 medewerkers van E.Novation Contact Centers hebben allen verschillende kwaliteiten die aansluiten bij de dienstverlening. De diensten die wij aanbieden zijn telefonische services (inbound en outbound), e-mailafhandeling, co-browsing, document management, SMS, webchat en Face2Face.

E.Novation Contact Centers is onderdeel van de E.Novation Group, één van de weinige familiebedrijven in de IT-sector. Het bedrijf is opgericht door Fred en Arthur G. Nederlof, en de directie is later uitgebreid met Jean en Ad Nederlof. E.Novation is met meer dan 600 medewerkers (400 FTE's) Europees actief in onder meer de volgende sectoren: Gezondheidszorg, transport, logistiek, telecom, financiële dienstverlening en hotellerie. Het bedrijf werkt voor meer dan 50 topondernemingen zoals KPN, Achmea, Heineken, ABN AMRO, Schenker, RAET, Railion, SNS Fundcoach, ECT en ruim 100 grote (overheids)instellingen. Meer informatie over E.Novation vindt u op www.enovation.nl.