Jubileumboek: 'Gedrukte tijd', de communicatiekracht van kalenders

08/10/2007 16:02



BB Communicatie



Zojuist is verschenen het boek 'Gedrukte tijd'. Niet eerder is er een uitgave gemaakt waarin de vormgeving van kalenders en agenda's zo uitvoerig is afgebeeld en besproken. Daarnaast zijn er redactionele bijdragen opgenomen van Ben Bos, Koen Goderis, Paul Hefting, Martin Hell, Hans van der Klis, Paul Mijksenaar, Peter Zwetsloot, Rien Berends en fotografe Miranda Koopman. Koopman heeft ook een fotoserie gemaakt over de toepassing van kalenders in dagelijkse situaties.

"De bedoeling van het boek is de communicatiekracht van het kalenders en agenda's in een breed perspectief te plaatsen", aldus samensteller Joep van Gool. "Het gaat over een onder-, maar ook overgewaardeerd medium, over vormgeving en typografie. En daarmee ook over de veranderingen in de maatschappij. Over tijdsbeelden en jaren, maanden, weken, dagen en uren. Over een universeel systeem om tijd te meten. Vandaar de titel: 'Gedrukte tijd'."

Stichting Kalenderwedstrijd
Het boek 'Gedrukte tijd' is verschenen ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van de kalenderwedstrijd, een jaarlijkse wedstrijd in de grafische branche. De activiteiten zijn ondergebracht in een zelfstandige organisatie: De Stichting Kalenderwedstrijd. Algemene doelstelling van de stichting is de aandacht voor kalenders te stimuleren. Bij dat doel past dat leerlingen van de academies voor Beeldende Kunsten en Vormgeving in Nederland de komende jaren 'Gedrukte tijd' kosteloos als lesmateriaal aan te bieden. Hiervoor zijn duizend exemplaren van het boek beschikbaar gesteld. Het boek is voor de studenten een mooi geïllustreerde staalkaart van 25 jaar grafische vormgeving.

'Gedrukte tijd'
De communicatiekracht van kalenders
ISBN/EAN 978 90-9022119-9
Bestelinformatie: www.kalenderwedstrijd.nl
Geïnteresseerden betalen alleen de verzendkosten.





http://www.kalenderwedstrijd.nl