Mobiliteits onderzoek Excitor


Onderzoek van Exitor toont aan dat 69,1% van grotere Nederlandse ondernemingen gebruik maakt van Push E-mail . Maar: minder dan 50% van deze gebruikers is tevreden met de oplossing zoals vandaag de dag geimplementeerd

AMSTERDAM, 20071008 -- Excitor A/S, toonaangevend aanbieder DME (www.dmesync.com), een oplossing die Push E-Mail en PIM synchronisatie combineert met geavanceerde beveiliging en managementtools voor het beheer van mobiele apparaten, heeft recent een onderzoek gehouden naar het gebruik van Push E-mail bij 100 grootzakelijke ondernemingen actief in het bankwezen, transport en commerciële dienstverlening. Uit dit onderzoek blijkt dat in deze branches bij ruim 2/3 van de ondernemingen in meer of mindere mate gebruik wordt gemaakt van Push E-mail. Ook blijkt dat minder dan 50% van de ondervraagden die Push E-mail gebruiken volledig tevreden zijn met de gekozen oplossing.

Het gebruik van Push E-mail is ondervraagd bij 100 IT- en mobiliteitsmanagers in de grootzakelijk markt. Op de vraag of er gebruik gemaakt werd van Push E-mail antwoordde 69,1 % positief. Het gebruik is echter nog niet alomvertegenwoordigd, bij 42% van de ondernemingen die Push E-mail uitgerold hebben bij hun werknemers wordt Push E-mail maar door een maximum van 5% van de werknemers daadwerkelijk gebruikt. Binnen de ondervraagde ondernemingen blijkt BlackBerry als Push E-mail oplossing verreweg het meest geïmplementeerd te zijn, door precies 50% van de ondervraagden, op de voet gevolgd door Windows Mobile (19,6%) en de combinatie BlackBerry/Windows Mobile (12,5%).

De implementatie en het gebruik van Push E-mail in Nederland verloopt niet vlekkeloos. Op de vraag of de IT- en mobiliteitsmanagers op moment 100% tevreden zijn met de gekozen oplossing, kon minder dan de helft van de ondervraagden positief antwoorden.. De belangrijkste rede van ontevredenheid is de hoge investeringskosten (het aanschaffen van een duur, vaak tweede, apparaat) en de hoge kosten van het gebruik, met name in het buitenland. Andere redenen voor ontevredenheid zijn de compabiliteit (het niet kunnen draaien van andere applicaties op het betreffende apparaat en de integratie van het apparaat met andere applicaties, zoals een CRM systeem) en veiligheid. Overigens gaf van de ondervraagden die wel tevreden waren ruim 1/3 aan toch andere oplossingen te willen gaan evalueren op termijn, maar dat hun huidige contractduur hen hiervan weerhoudt.

"Dit onderzoek is uitgevoerd om ons een beter inzicht te geven in de adoptie van Push E-Mail in de Nederlandse markt alsmede de belangrijkste struikelblokken die men ervaart,", aldus Peter Kellenaers, managing director van Excitor in de Benelux. "Onze indruk, dat de markt nog zich nog in een premature fase bevindt waarbij veel ondernemingen nog bezig zijn met het testen van Push E-Mail en/of het ontwikkelen van een mobiliteitsstrategie, was correct. Daarnaast hebben we bevestigd gekregen dat Excitor met haar product DME een duidelijke toegevoegde waarde kan leveren op het gebied van beheerskosten, veiligheid en compabiliteit."

Over Excitor:
Excitor is toonaangevend leverancier van DME (www.dmesync.com). DME combineert Push E-mail en PIM synchronisatie (kalender, contacten, to do´s) met state-of-the-art beveiliging en geavanceerde managementtools voor het beheer van mobiele apparaten. Met DME worden middelgrote en grote ondernemingen in staat gesteld om op zeer veilige wijze mobiliteitsdiensten aan te bieden die effectief beheerd kunnen. DME is toestel, netwerk, operator en e-mail platform onafhankelijk en kent een zeer lage TCO, ongekende beveiliging van zowel data als mobiel apparaat en beschikt over een intuïtieve interface voor gebruikers en administrators. De oplossing, in Scandinavië één van de marktleiders, omvat ook tools voor voice en data statistieken, voice message management en connectie management, wat ondernemingen volledige controle biedt over gebruikersgedrag, kosten en IT policy enforcement.





Excitor