MediaPlaza
Na een periode van stagnatie maakt Nederland een periode van groei
door. De afgelopen jaren was de aandacht in het bedrijfsleven vooral
gericht op kostenbeheersing. Inmiddels is de periode van
bedrijfsinnovatie aangebroken. Tijd voor innoveren in producten,
processen en samenwerkingsvormen; Reinventing the business.
Atos Consulting N.V. en Stichting Media Plaza organiseren op woensdag
10 oktober het congres Rethinking the present. Professor dr. Henk
Volberda en professor dr. Rob Vinke geven deze dag hun visie op de
strategische noodzaak om uw organisatie in beweging te brengen.
Onderwerpen als flexibiliteit, business transformatie, vitaliteit,
duurzame groei en innovatie in Nederland anno 2007 komen deze dag
uitgebreid aan bod.
Rethinking the present
Met het congres Rethinking the present wordt u aangezet tot
bedrijfsinnovatie. U krijgt inzicht in de strategische flexibiliteit
van uw organisatie en hoe dit te verbeteren is, de manier waarop u een
effectieve(re) brug slaat tussen strategische noodzaak en wat uw
mensen in beweging brengt en wordt de mogelijkheid geboden om de
contouren van een transformatieplan op te stellen respectievelijk aan
te scherpen.
Organisatiespecifieke rapportage
Professoren Volberda en Vinke beoordelen aan de hand van twee
vragenlijsten die u van tevoren dient in te vullen uw bedrijfssituatie
waarna u een organisatiespecifieke rapportage ontvangt. De rode draad
van de ingevulde vragenlijsten wordt tijdens deze dag doorgesproken.
Kortom, een dag waar dieper wordt ingegaan op onderwerpen als
innovatie, inspiratie, autonomie en control zodat u klaar bent voor
een effectieve implementatie binnen uw organisatie.
Kennisaanbod
Het programma van het congres omvat een plenair gedeelte en een
businesscase. In de case Rethinking control & complexity wordt
ingegaan op het transformatieproces als antwoord op toenemende
internationalisering en complexiteit.In het middaggedeelte wordt in
subgroepen de mogelijkheid geboden om dieper op uw specifieke vragen
in te gaan en de vertaalslag te maken naar een effectieve
implementatie.
Voor meer informatie of vragen kunt u terecht bij Nina Rawie via
nina.rawie@mediaplaza.nl of telefoonnummer 030-291 41 48.
Programma:
08:45 Ontvangst
09:15 Welkomstwoord en introductie Atos Consulting en Media Plaza
09:30 Professor dr. Henk Volberda (Erasmus Universiteit):
> Strategische flexibiliteit en innovatie in Nederland anno 2007
> Rode draden uit ingevulde vragenlijsten en managementuitdagingen
10:15 Professor dr. Rob Vinke (Neyenrode):
> Business transformatie en intrinsieke motivatie
> Rode draden uit ingevulde vragenlijsten en managementuitdagingen
11.00 Pauze
11.30 Businesscase Rethinking control & complexity
12.15 Plenaire discussie
13.00 Lunch en nadere kennismaking in de subgroepen
13.30 Parallelsessies in subgroepen:
> Verdieping gemeenschappelijke thema's en vragen (o.b.v. ingevulde
vragenlijsten)
> Naar behoefte toelichting op uitgereikte organisatiespecifieke
rapportages
> Delen van transformatie-ervaringen
> Bespreking transformatie-agenda's en implementatiestrategie
16.00 Afsluiting met borrel
Uw gespreksleiders:
Professor Henk Volberda is hoogleraar
strategisch management en ondernemingsbeleid en voorzitter van de
vakgroep strategie en omgeving van de RSM Erasmus Universiteit. Hij is
ook directeur van het Erasmus Strategic Renewal Centre en bestuurslid
van het centrum voor Sociale Innovatie.
Markante uitspraak:
"Snelgroeiende en winstgevende bedrijven blijken vooral te excelleren
in managementvaardigheden, innovatieve organisatieprincipes en
hoogwaardige arbeidsvormen".
Professor Rob Vinke is hoogleraar
personeelswetenschappen aan de Neyenrode Business Universiteit.
Daarnaast is hij kerndocent van de opleiding HR-strateeg aan de
universiteit van Groningen. Zijn kernspecialisaties zijn: trends in de
samenleving, strategisch HRM beleid, arbeidsvoorwaarden & beloning,
cultuur & motivatie.
Markante uitspraak:
"Zonder beelden van de toekomst, zonder visie bungelt HRM en wordt een
overgevoeligheid zichtbaar voor hypes. Het gaat om een bijdrage te
leveren aan het beter begrijpen en het met meer zin en zingeving de
toekomst tegemoet te treden".