MediaPlaza


Na een periode van stagnatie maakt Nederland een periode van groei door. De afgelopen jaren was de aandacht in het bedrijfsleven vooral gericht op kostenbeheersing. Inmiddels is de periode van bedrijfsinnovatie aangebroken. Tijd voor innoveren in producten, processen en samenwerkingsvormen; Reinventing the business.

Atos Consulting N.V. en Stichting Media Plaza organiseren op woensdag 10 oktober het congres Rethinking the present. Professor dr. Henk Volberda en professor dr. Rob Vinke geven deze dag hun visie op de strategische noodzaak om uw organisatie in beweging te brengen. Onderwerpen als flexibiliteit, business transformatie, vitaliteit, duurzame groei en innovatie in Nederland anno 2007 komen deze dag uitgebreid aan bod.

Rethinking the present
Met het congres Rethinking the present wordt u aangezet tot bedrijfsinnovatie. U krijgt inzicht in de strategische flexibiliteit van uw organisatie en hoe dit te verbeteren is, de manier waarop u een effectieve(re) brug slaat tussen strategische noodzaak en wat uw mensen in beweging brengt en wordt de mogelijkheid geboden om de contouren van een transformatieplan op te stellen respectievelijk aan te scherpen.

Organisatiespecifieke rapportage
Professoren Volberda en Vinke beoordelen aan de hand van twee vragenlijsten die u van tevoren dient in te vullen uw bedrijfssituatie waarna u een organisatiespecifieke rapportage ontvangt. De rode draad van de ingevulde vragenlijsten wordt tijdens deze dag doorgesproken. Kortom, een dag waar dieper wordt ingegaan op onderwerpen als innovatie, inspiratie, autonomie en control zodat u klaar bent voor een effectieve implementatie binnen uw organisatie.

Kennisaanbod
Het programma van het congres omvat een plenair gedeelte en een businesscase. In de case Rethinking control & complexity wordt ingegaan op het transformatieproces als antwoord op toenemende internationalisering en complexiteit.In het middaggedeelte wordt in subgroepen de mogelijkheid geboden om dieper op uw specifieke vragen in te gaan en de vertaalslag te maken naar een effectieve implementatie.

Voor meer informatie of vragen kunt u terecht bij Nina Rawie via nina.rawie@mediaplaza.nl of telefoonnummer 030-291 41 48.

Programma:
08:45 Ontvangst
09:15 Welkomstwoord en introductie Atos Consulting en Media Plaza 09:30 Professor dr. Henk Volberda (Erasmus Universiteit): > Strategische flexibiliteit en innovatie in Nederland anno 2007 > Rode draden uit ingevulde vragenlijsten en managementuitdagingen 10:15 Professor dr. Rob Vinke (Neyenrode):
> Business transformatie en intrinsieke motivatie > Rode draden uit ingevulde vragenlijsten en managementuitdagingen 11.00 Pauze
11.30 Businesscase Rethinking control & complexity 12.15 Plenaire discussie
13.00 Lunch en nadere kennismaking in de subgroepen 13.30 Parallelsessies in subgroepen:
> Verdieping gemeenschappelijke thema's en vragen (o.b.v. ingevulde vragenlijsten)
> Naar behoefte toelichting op uitgereikte organisatiespecifieke rapportages
> Delen van transformatie-ervaringen
> Bespreking transformatie-agenda's en implementatiestrategie 16.00 Afsluiting met borrel
Uw gespreksleiders:

Professor Henk Volberda is hoogleraar strategisch management en ondernemingsbeleid en voorzitter van de vakgroep strategie en omgeving van de RSM Erasmus Universiteit. Hij is ook directeur van het Erasmus Strategic Renewal Centre en bestuurslid van het centrum voor Sociale Innovatie.

Markante uitspraak:
"Snelgroeiende en winstgevende bedrijven blijken vooral te excelleren in managementvaardigheden, innovatieve organisatieprincipes en hoogwaardige arbeidsvormen".

Professor Rob Vinke is hoogleraar personeelswetenschappen aan de Neyenrode Business Universiteit. Daarnaast is hij kerndocent van de opleiding HR-strateeg aan de universiteit van Groningen. Zijn kernspecialisaties zijn: trends in de samenleving, strategisch HRM beleid, arbeidsvoorwaarden & beloning, cultuur & motivatie.

Markante uitspraak:
"Zonder beelden van de toekomst, zonder visie bungelt HRM en wordt een overgevoeligheid zichtbaar voor hypes. Het gaat om een bijdrage te leveren aan het beter begrijpen en het met meer zin en zingeving de toekomst tegemoet te treden".