Deelgemeente Kralingen-Crooswijk Rotterdam

Michel de visser voor één dag leraar

Afgelopen vrijdag 5 oktober was het de Dag van de Leraar. Reden voor Dagelijks Bestuurder Michel de Visser om een ochtend voor groep 8 van basisschool Arendschool te gaan staan.

De goed voorbereide leerlingen stelden enkele kritische vragen aan hun tijdelijke leerkracht.

Leraren in het zonnetje

De Dag van de Leraar is de Nederlandse variant van de internationale World Teachers Day. Op deze dag wordt onderwijzend personeel in heel Nederland in het zonnetje gezet en wordt de beroepsgroep op een positieve manier onder de aandacht gebracht. Zo krijgen de meeste scholen dit jaar een speciale onderwijskalender van wethouder Leonard Geluk (Jeugd, Gezin en Onderwijs). Op de stoel van is een project in het kader van de Dag van de Leraar, waarbij Tweede-Kamerleden en ambtenaren tijdelijk op de werkplek van de leraar plaatsnemen.

Meester de Visser

De ochtend begon met een vragenronde van de kinderen om zo hun nieuwe docent beter te leren kennen. Op de vraag: Waarom is er geen Dag van de Leerling? moest de Visser hard lachen. De leerlingen moesten op hun beurt weer keihard lachen toen de Visser vertelde dat hij als klein kind altijd droomde om een brandweerman te worden. Na de vragenronde hield meester de Visser een presentatie over de deelgemeente Kralingen-Crooswijk. Om te testen of de leerlingen ook wat hebben opgestoken van de presentatie, had de leraar een quiz samengesteld. De quiz verliep voortreffelijk, hoewel de leerlingen moeite hadden om op de naam van de burgemeester van Rotterdam te komen. Ik ben na één ochtend lesgeven al uitgeput dus laat staan als je de hele dag moet lesgeven, aldus Michel de Visser.

Afgelopen vrijdag stond Michel de Visser één dag voor de klas als leraar