Deelgemeente Kralingen-Crooswijk Rotterdam
Michel de visser voor één dag leraar
Afgelopen vrijdag 5 oktober was het de Dag van de Leraar. Reden voor
Dagelijks Bestuurder Michel de Visser om een ochtend voor groep 8 van
basisschool Arendschool te gaan staan.
De goed voorbereide leerlingen stelden enkele kritische vragen aan hun
tijdelijke leerkracht.
Leraren in het zonnetje
De Dag van de Leraar is de Nederlandse variant van de internationale
World Teachers Day. Op deze dag wordt onderwijzend personeel in heel
Nederland in het zonnetje gezet en wordt de beroepsgroep op een
positieve manier onder de aandacht gebracht. Zo krijgen de meeste
scholen dit jaar een speciale onderwijskalender van wethouder Leonard
Geluk (Jeugd, Gezin en Onderwijs). Op de stoel van is een project in
het kader van de Dag van de Leraar, waarbij Tweede-Kamerleden en
ambtenaren tijdelijk op de werkplek van de leraar plaatsnemen.
Meester de Visser
De ochtend begon met een vragenronde van de kinderen om zo hun nieuwe
docent beter te leren kennen. Op de vraag: Waarom is er geen Dag van
de Leerling? moest de Visser hard lachen. De leerlingen moesten op hun
beurt weer keihard lachen toen de Visser vertelde dat hij als klein
kind altijd droomde om een brandweerman te worden. Na de vragenronde
hield meester de Visser een presentatie over de deelgemeente
Kralingen-Crooswijk. Om te testen of de leerlingen ook wat hebben
opgestoken van de presentatie, had de leraar een quiz samengesteld. De
quiz verliep voortreffelijk, hoewel de leerlingen moeite hadden om op
de naam van de burgemeester van Rotterdam te komen. Ik ben na één
ochtend lesgeven al uitgeput dus laat staan als je de hele dag moet
lesgeven, aldus Michel de Visser.
Afgelopen vrijdag stond Michel de Visser één dag voor de klas als
leraar