Mitsubishi Outlander gaat digitaal...
(10/10/2007)
Minder dan een jaar na zijn lancering in Europa is de Mitsubishi
Outlander al een enorm succes gebleken. Hierop voortbordurend breidt
Mitsubishi het motorenaanbod uit met 2 nieuwe krachtbronnen; een 2.4
Mivec benzinemotor en een 2.2 DI-D turbodieselmotor. Voldoende reden
voor Mitsubishi om wat extra reuring rondom de Outlander te creëren
middels een vernieuwend digitaal magazine.
Outlander Magazine
De tweede generatie Outlander is stijlvol, concurrerend,
multi-inzetbaar en kan bogen op Mitsubishiâs reputatie van
vierwielaandrijvingexpert. Dit wordt ondersteund door een uitgebreid
marketingapparaat om het bewustzijn rond het product te versterken,
nieuwe cliënten aan te trekken en de huidige Mitsubishi-clientèle
aan het merk te blijven binden.
Dit hield onder meer een nieuwe benadering van automotive
relatiemagazines in. Samen met uitgeverij Readershouse-Hearst werd
aldus een meer productgeoriënteerde publicatie vervaardigd, in
tegenstelling tot de gebruikelijke, merkgeoriënteerde magazines, die
alle producten in één publicatie samenbrengen. Als proef werd eerst
het blad âPajeroâ uitgegeven, waar later âColtâ aan is toegevoegd.
Digitaal Outlander-magazine
Bijna een jaar na de lancering van het eerste magazine heeft
Mitsubishi Motors Europe besloten een stap verder te gaan met de
introductie van het online Outlander relatiemagazine:
www.keeponwondering.nl. Dit concept gaat veel verder dan een digitale
versie van de printpublicatie; het is de eerste keer dat een
specifieke auto wordt gekoppeld aan een interactief
âe-cliëntenmagazineâ.
Het digitale magazine www.keeponwondering.nl is wederom ontwikkeld en
geproduceerd in samenwerking met Readershouse-Hearst en deelt daarom
zijn bijzondere inhoudelijke opzet met de printversie. Qua âformatâ is
het echter meer in overeenstemming met de vooruitstrevende instelling
en levensstijl van de Outlander-klantengroep.
Het magazine is informatief, stijlvol, entertaining en interactief en
zit boordevol artikelen over niet-alledaagse onderwerpen zoals
uitzonderlijke sporten, uitdagende projecten en onbekende feiten. Elke
âpaginaâ biedt iets nieuws en totaal anders, gebruikmakend van de
vrijheid die alleen het internet kan bieden.
Geheel in de lijn van dit nieuwe digitale Outlander-magazine wordt er
nog een schepje bovenop gedaan door de lezer in de gelegenheid te
stellen een reis te winnen naar de Zeven Nieuwe Wereldwonderen.
Hiertoe moet eerst een testrit worden gemaakt met een echte Outlander.
Tegelijkertijd kan iedereen die dat wil, zijn eigen wondertje
insturen. Voor elke inzending wordt één euro aan UNESCO gedoneerd.
Pilot-projecten
In eerste instantie zullen pilot-projecten gestart worden in Nederland
(4 oktober 2007), België en Noorwegen (12 oktober 2007). Het digitale
Outlander-magazine blijft drie maanden online, tot 1 januari 2008.
Nadat het magazine in deze landen âliveâ is gegaan, zullen alle andere
Europese landen waar Mitsubishi geïmporteerd wordt, 35 in totaal, het
magazine kunnen verspreiden, elk in hun respectievelijke taal.
AutoRai