AutoRai

Mitsubishi Outlander gaat digitaal...

(10/10/2007)
Minder dan een jaar na zijn lancering in Europa is de Mitsubishi Outlander al een enorm succes gebleken. Hierop voortbordurend breidt Mitsubishi het motorenaanbod uit met 2 nieuwe krachtbronnen; een 2.4 Mivec benzinemotor en een 2.2 DI-D turbodieselmotor. Voldoende reden voor Mitsubishi om wat extra reuring rondom de Outlander te creëren middels een vernieuwend digitaal magazine.

Outlander Magazine
De tweede generatie Outlander is stijlvol, concurrerend, multi-inzetbaar en kan bogen op Mitsubishiâs reputatie van vierwielaandrijvingexpert. Dit wordt ondersteund door een uitgebreid marketingapparaat om het bewustzijn rond het product te versterken, nieuwe cliënten aan te trekken en de huidige Mitsubishi-clientèle aan het merk te blijven binden.

Dit hield onder meer een nieuwe benadering van automotive relatiemagazines in. Samen met uitgeverij Readershouse-Hearst werd aldus een meer productgeoriënteerde publicatie vervaardigd, in tegenstelling tot de gebruikelijke, merkgeoriënteerde magazines, die alle producten in één publicatie samenbrengen. Als proef werd eerst het blad âPajeroâ uitgegeven, waar later âColtâ aan is toegevoegd.

Digitaal Outlander-magazine
Bijna een jaar na de lancering van het eerste magazine heeft Mitsubishi Motors Europe besloten een stap verder te gaan met de introductie van het online Outlander relatiemagazine: www.keeponwondering.nl. Dit concept gaat veel verder dan een digitale versie van de printpublicatie; het is de eerste keer dat een specifieke auto wordt gekoppeld aan een interactief âe-cliëntenmagazineâ.

Het digitale magazine www.keeponwondering.nl is wederom ontwikkeld en geproduceerd in samenwerking met Readershouse-Hearst en deelt daarom zijn bijzondere inhoudelijke opzet met de printversie. Qua âformatâ is het echter meer in overeenstemming met de vooruitstrevende instelling en levensstijl van de Outlander-klantengroep.

Het magazine is informatief, stijlvol, entertaining en interactief en zit boordevol artikelen over niet-alledaagse onderwerpen zoals uitzonderlijke sporten, uitdagende projecten en onbekende feiten. Elke âpaginaâ biedt iets nieuws en totaal anders, gebruikmakend van de vrijheid die alleen het internet kan bieden.

Geheel in de lijn van dit nieuwe digitale Outlander-magazine wordt er nog een schepje bovenop gedaan door de lezer in de gelegenheid te stellen een reis te winnen naar de Zeven Nieuwe Wereldwonderen. Hiertoe moet eerst een testrit worden gemaakt met een echte Outlander. Tegelijkertijd kan iedereen die dat wil, zijn eigen wondertje insturen. Voor elke inzending wordt één euro aan UNESCO gedoneerd.

Pilot-projecten
In eerste instantie zullen pilot-projecten gestart worden in Nederland (4 oktober 2007), België en Noorwegen (12 oktober 2007). Het digitale Outlander-magazine blijft drie maanden online, tot 1 januari 2008. Nadat het magazine in deze landen âliveâ is gegaan, zullen alle andere Europese landen waar Mitsubishi geïmporteerd wordt, 35 in totaal, het magazine kunnen verspreiden, elk in hun respectievelijke taal.