Experian biedt verificatie mobiele nummers

10/10/2007 12:02



Experian Nederland



Onder de naam Mobile Check introduceert Experian een dienst voor het verifiëren van mobiele telefoonnummers. Met Mobile Check kunnen bedrijven controleren of mobiele nummers al dan niet in gebruik zijn. De dienst werkt zowel voor prepaid nummers als voor nummers met een abonnement.

Een dergelijke dienst was tot dusver alleen beschikbaar voor vaste telefoonnummers. Naar mate steeds veel consumenten hun vaste aansluiting opzeggen, is bij bedrijven die met hun klanten telefonisch contact onderhouden de behoefte ontstaan om in het vervolg ook mobiele nummers op eenvoudige wijze te kunnen checken. Dankzij de toepassing van Mobile Check kunnen bedrijven een aanzienlijke besparing op hun direct marketingkosten realiseren. Callcenters bijvoorbeeld hoeven niet langer tijd en moeite te besteden aan het bellen van mobiele nummers die niet (meer) in gebruik zijn, of nummers die niet in Nederland in gebruik zijn.

Wezenlijke verbetering
Mobile Check is beschikbaar in twee versies. Experian biedt zowel een webservice aan, waarmee klanten één mobiel nummer tegelijk kunnen checken als een variant die het mogelijk maakt om grote hoeveelheden nummers tegelijk in behandeling te nemen. 'De toevoeging van Mobile Check aan ons portfolio aan datakwaliteits-diensten betekent een wezenlijke verbetering van onze dienstverlening,' vertelt manager Pieter Stroop van Experian. 'Wij spelen ermee in op de actuele marktsituatie, die gekenmerkt wordt door toenemende dominantie van mobiele telefonie. Belangrijk om in de datakwaliteit huishouding rekening mee te houden.'

De Experian serie datakwaliteitsoplossingen van Experian bestaat uit toepassingen voor het controleren en verbeteren van consumentengegevens, maar ook van bedrijfsgegevens, Experian beschikt over licenties met KPN en TPG voor telefoon en verhuisdata. Zowel online kunnen bedrijven gegevens controleren en juist invoeren, maar ook maatwerk oplossingen zijn beschikbaar voor het verbeteren van grote databases.

Met deze diensten kan het bedrijfsleven adresgegevens van consumenten goed onderhouden om effectiever klantcontact te houden, maar ook om irritatie bij de consument te voorkomen.

Over Experian Nederland
Experian is een wereldwijde marktleider op het gebied van analyses en informatievoorziening aan organisaties en consumenten. Experian helpt hen bij het beheersen van risico's en biedt voordelen in commerciële en financiële besluitvorming.

Experian levert informatie, analyses, besluitvormingsproducten en processing services. Door gebruik te maken van onze uitgebreide kennis van personen, markten en economieën, kunnen wij organisaties bijstaan in het vinden, ontwikkelen en beheren van klantenrelaties teneinde hun bedrijf winstgevender te maken. Daarnaast levert Experian essentiële informatie aan consumenten die hen in staat stelt om beheerst en in vertrouwen beslissingen te nemen op het gebied van financiën en aankopen.

Experian werkt met klanten in uiteenlopende bedrijfstakken, zoals financiële dienstverlening, detailhandel en postorder, telecommunicatie, nutsbedrijven, media, verzekeringen, automobielbranche, vrijetijdsbesteding, e-commerce, productie, vastgoedbedrijven en overheid.

Experian Group Limited staat genoteerd aan de London Stock Exchange (EXPN) en is opgenomen in de FTSE 100 index. Het hoofdkantoor is gevestigd in Dublin, Ierland, de operationele hoofdkantoren bevinden zich in Costa Mesa, California en Nottingham, UK. Experian heeft meer dan 13.500 werknemers in 36 landen wereldwijd en ondersteunt klanten in meer dan 65 landen. De jaarlijkse verkopen bedragen meer dan $ 3.8 miljard (euro 2.8 miljard).





http://www.experiangroup.com