Ingezonden persbericht


Persbericht

LogMeIn voegt krachtige inventariserings- en rapportagetools toe aan oplossing voor Remote IT-beheer en -ondersteuning

Nieuwste versie van het onderscheiden LogMeIn IT Reach vereenvoudigt het op afstand beheren van PCs

Woburn, Massachussetts - 10 oktober 2007 - LogMeIn, Inc., leverancier van 's-werelds meest gebruikte diensten voor connectiviteit en ondersteuning op afstand, heeft geavanceerde tools voor het rapporteren van IT-inventaris toegevoegd aan de onderscheiden IT Reach oplossing voor IT-beheer en -ondersteuning op afstand.

Door de nieuwste verbeteringen in LogMeIn IT Reach beschikken IT-beheerders over een virtueel overzicht van alle remote PC hardware- en software. Daarnaast biedt de nieuwe versie - met krachtige tools voor toegang, beheer en ondersteuning op afstand - ook verbeterde rapportagemogelijkheden, waardoor IT-leveranciers uitgevoerde taken beter kunnen bijhouden en presenteren.

"Door de mogelijkheid om 'onbemande' computers eenvoudig te besturen kunnen ondernemingen de kosten voor het ondersteunen van desktopapplicaties beperken", aldus Matt Healey, senior research analyst bij IDC.

"Managed Service Providers en IT-afdelingen zetten LogMeIn IT Reach in voor het effectief beheren van hun mobiele computers en computers op afstand", aldus Michael Simon, CEO van LogMeIn, Inc. "De nieuwste verbeteringen passen in onze strategie om snel nieuwe mogelijkheden te bieden om te voldoen aan de vraag vanuit de snel veranderende IT-omgevingen."

Krachtige inventarisering en rapportage op afstand Met de nieuwe inventaris 'snapshots' kunnen IT-beheerders een overzicht krijgen van de fysieke bronnen van de computers die zij beheren - zowel, remote en mobiele computers als servers en desktops - vanaf een enkel scherm op welke computer dan ook. Een up-to-date lijst van bronnen wordt automatisch getoond, zodat IT-beheerders hun gebruikers beter kunnen bedienen en snel kunnen ingrijpen wanneer upgrades nodig zijn, Microsoft softwarelicenties verlopen, software-installaties schadelijk zijn of wanneer er hardware of software ontbreekt. Rapporten kunnen voor individuele PCs of specifieke groepen PCs worden gegenereerd.

"Met de Inventory Management-functionaliteit in LogMeIn IT Reach kan ik mijn klanten betere service bieden", aldus Sean Lentner, oprichter van Lentner Technology Integrators. "Door de mogelijkheid rapporten en snapshots van zowel huidige als historische inventarisgegevens te maken, kan ik snel problemen diagnosticeren voor afzonderlijke PCs of groepen, en snel zien of er oude hardware of software aanwezig is."

Over LogMeIn IT Reach
LogMeIn IT Reach biedt ondernemingen van elke omvang geavanceerde tools voor toegang, ondersteuning, beheer en rapportage op afstand. Het is eenvoudig te implementeren: binnen enkele minuten tot uren zijn enkele tot honderden computers gereed met minimale interactie door de eindgebruiker. Via de web-gebaseerde interface 'haakt' IT Reach eenvoudig in op bestaande netwerken en infrastructuren zonder de bestaande applicaties te verstoren.

Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn, Inc. biedt de grootste dienst voor remote connectivity ter wereld met ruim 25 miljoen aangesloten computers. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free, LogMeIn Pro, LogMeIn Ignition, LogMeIn Rescue, LogMeIn IT Reach, LogMeIn Backup en LogMeIn Scout. Deze oplossingen bieden samen met RemotelyAnywhere en LogMeIn Hamachi veilige toegang, ondersteuning en beheer op afstand voor mobiele professionals, helpdeskmedewerkers en systeembeheerders wereldwijd. LogMeIn is gevestigd in Woburn, Massachussetts en heeft haar Europese hoofdkantoor in Boedapest.


---