Persbericht

Bereik en bekendheid themakanalen Publieke Omroep Gestegen

Datum 10 oktober
Volgnummer 025

Uitkomsten onderzoek digitale themakanalen van Publieke Omroep

Bijna tweederde van de Nederlandse bevolking weet dat de publieke omroep digitale themakanalen aanbiedt. Van alle digitale televisiekijkers met een aanvullend pakket is hiervan ruim driekwart op de hoogte. In het afgelopen half jaar is tegelijkertijd het bereik van de themakanalen gestegen, al varieert de bekendheid en het bereik per themakanaals sterk. Dit zijn de belangrijkste uitkomsten van een in september jl. uitgevoerd onderzoek naar bekendheid en bereik van digitale themakanalen van de publieke omroep.

Van de 17 kanalen zijn Humor TV, Consumenten TV en Journaal24 het meest bekend onder het publiek. Deze themakanalen hebben ook het grootste bereik. Grootste stijgers qua (maand)bereik zijn Humor TV en Sterren.nl. Het bereik van beide kanalen is gestegen met 9 procent.

Het aantal huishoudens met digitale televisie is in een half jaar gestegen van 2.1 naar 2.9 miljoen huishoudens. Van de digitale televisiekijkers beschikt 36 % over een uitgebreid zender pakket ( 1 miljoen huishoudens). 30% van de digitale televisiekijkers ( 860.000huishoudens) beschikt over een uitgebreid pakket met themakanalen van de publieke omroep.

Voor nadere informatie: Jeroen Wassenberg, 035 - 677 3568