Ingezonden persbericht


Prijsuitreiking Corel/signPro ontwerpwedstrijd 2007

Sign-ontwerpers nemen prijzen in ontvangst tijdens Print & Sign beurs

Kortrijk, 10 oktober 2007 - Corel Corporation (NASDAQ:CREL; TSE:CRE), toonaangevend ontwikkelaar van grafische, digitale-media- en productiviteitssoftware, en signPro Benelux, het vakblad voor sign- en reclamemakers reikten op zondag 7 oktober de prijzen uit aan de winnaars van de Corel/signPro ontwerpwedstrijd 2007. In drie categorieën zijn prijzen toegekend: beste student, beste signprofessional en beste overall ontwerp. Vier sponsors - Roland, HP, Eizo en SignTop - stelden aansprekende prijzen ter beschikking en alle winnaars kregen een pakket CorelDRAW Graphics Suite X3.

Winnaar: Marcel Vermeulen van Vermeulen & Vermeulen Reclame met een ontwerp voor Fatboy. Vermeulen mocht een CAMM-1 Servo GX-24 snijplotter van Roland in ontvangst nemen.

Eerste prijs Signprofessionals:Vincent Jacobs en Jelle van den Eeden van Gekco's Reclame uit Wijnegem met een ontwerp voor een Barts en Reef-surfcamper. Gekco's won een HP Photosmart Pro B9180 A3+ printer.

Eerste prijs studenten: Jeroen van den Vijver, vierdejaars student aan het Markiezaat College Bergen op Zoom. Jeroen won met een signPro ontwerp voor bestickering van een Volkswagen Polo. De prijs die hij mee mocht nemen was een EIZO S2111W panoramascherm. Het Markiezaat college uit Bergen op Zoom waar Jeroen de studierichting signmaker volgt verdiende dankzij de inspanningen van Jeroen een mediapakket, ter waarde van 500 euro, ter beschikking gesteld door SignTop.

Herman Hartman, voorzitter van de jury: "Dit eerste jaar van deze ontwerpwedstrijd voor signprofessionals en -studenten heeft aangetoond dat signmakers een behoorlijke dosis creativiteit in huis hebben en die weten in te zetten om een effectief communicerende sign uiting te realiseren voor hun opdrachtgevers. De winnende ontwerpen zijn daar getuige van. Het hoge niveau van het winnende studentenontwerp belooft veel voor de nieuwe generatie signmakers."

Over Corel Corporation

Corel is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van grafische-, productiviteits- en digitale mediasoftware met wereldwijd meer dan 40 miljoen gebruikers. De productportefeuille van het bedrijf omvat sommige van 's werelds meest populaire softwaremerken met een wereldwijde reputatie, waaronder CorelDRAW® Graphics Suite, Corel® Paint Shop Pro®, Corel® Painter(TM), Corel DESIGNER®, Corel® WordPerfect® Office, WinZip® and iGrafx®. In 2006 heeft Corel InterVideo overgenomen, producent van WinDVD®, en Ulead, een vooraanstaande ontwikkelaar van video, imaging en DVD authoring software. Corel software is ontworpen om gebruikers te helpen productiever te zijn en hun creatieve mogelijkheden te benutten en Corel streeft ernaar meer waarde te bieden met producten die veel mogelijkheden bieden en gemakkelijker zijn om te leren en te gebruiken. Deze aanpak is beloond met honderden prijzen waarmee Corel's leiderschap in innovatie, ontwerp en waarde wordt onderkent.

De producten van Corel worden verkocht in meer dan 75 landen via een solide netwerk van internationale resellers, retailers, fabrikanten, online providers en Corel's websites. Het hoofdkantoor is gevestigd in Ottawa, Canada en belangrijke kantoren zijn gevestigd in de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, China en Japan. De aandelen van Corel worden verhandeld op de NASDAQ, onder de afkorting CREL en op de TSX onder de naam CRE.

Over signPro Benelux

SignPro Benelux is het leidinggevende vaktijdschrift voor de sign- en zeefdrukindustrie in De Benelux. Het magazine behandelt tweemaandelijks een keur aan onderwerpen, zoals digital printing, zeefdruk, lichtreclame en andere relevante items op het gebied van visuele communicatie. SignPro Benelux is het enige vaktijdschrift in haar branche dat regelmatig producten test. Door haar onafhankelijke redactievoering is SignPro Benelux al jarenlang het meest gelezen en hoogst gewaardeerde vakblad in de sign- en zeefdrukindustrie in De Benelux. Er is ook een Europese (Engelstalige) versie: SignPro Europe.



Ingezonden persbericht