Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Atos Origin en NOC*NSF werken aan multimediale ontmoetingsplaats voor sportief Nederland

Utrecht, 10 oktober 2007 - Sportkoepel NOC*NSF en IT-dienstverlener Atos Origin gaan samenwerken bij de totstandkoming van een Cross Media Platform voor de sport. Doel is het structureel versterken, verbreden en vermarkten van de media-exposure voor de georganiseerde sport. Daartoe worden ook nieuwe samenwerkingsvormen en mogelijkheden voor het bedrijfsleven gecreëerd. Het is de bedoeling de activiteiten in 2008 onder te brengen in een Sport Media BV. De overeenkomst tussen NOC*NSF en Atos Origin heeft een looptijd van drie jaar.

Het Cross Media Platform (CMP) moet uitgroeien tot dé virtuele ontmoetingsplaats van sportend Nederland en biedt de mogelijkheid voor sporters interessante informatie uit te wisselen, zoals foto- en filmbeelden, sportuitslagen, trainingsschema's en informatie over voeding en training. Het platform is niet alleen bestemd voor de sportende Nederlander die al dan niet in clubverband sport beoefent, maar ook sportbonden en verenigingen kunnen er informatie vinden en aanbieden.

Momenteel voert NOC*NSF samen met negen sportbonden (atletiek, basketball, gymnastiek, handbal, hockey, korfbal, tennis, volleybal en waterpolo) een proefproject met het Crossmedia Platform uit.

Eenvoudig delen van informatie
Het CMP heeft tot doel sportliefhebbers en de sportwereld dichterbij elkaar te brengen door het mogelijk te maken gepersonaliseerde informatie uit te wisselen. Of het nu gaat om beelden van topwedstrijden, wedstrijdverslagen, uitslagen of het delen van informatie via gebruikersgerelateerde inhoud. Ook bonden en verenigingen kunnen het platform gebruiken als een kosteneffectief kanaal om snel gegevens onder hun leden te verspreiden.

Het CMP is de eerste toepassing van het Multi Services Platform-concept dat door Atos Origin is ontwikkeld. Hiermee kunnen allerlei data bij elkaar worden gebracht en volledig worden toegesneden op de individuele informatiebehoefte van gebruikers en/of gemeenschappen. Deze gegevens kunnen vervolgens via tal van kanalen worden verspreid, variërend van internet tot sms.

'Meer exposure en uitwisseling'
Erica Terpstra, voorzitter van NOC*NSF is blij met de samenwerking. "In de eerste vier maanden is de portal 346.000 keer bezocht en werden ruim 1,7 miljoen webuitzendingen en video-on-demand filmpjes bekeken! Binnenkort kunnen Nederlandse sporters en sportliefhebbers zelf hun favoriete sport in beeld brengen. State of the art technologie kan een belangrijke bijdrage leveren om deze doelstellingen te bereiken. Daarin willen we dan ook graag investeren. In Atos Origin, met haar grote betrokkenheid bij de Olympische Spelen, hebben we de ideale partner gevonden om onze doelstellingen te bereiken."

Voorop in internationale sportwereld
"We zijn er ontzettend trots op dat NOC*NSF Atos Origin heeft gekozen als partner voor de realisering van het Cross Media Platform. Een heel bijzonder initiatief, waarmee in potentie tien miljoen sportliefhebbers in Nederland - van wie ongeveer vijf miljoen in georganiseerd verband sporten - kunnen worden bereikt. Met het CMP loopt NOC*NSF absoluut voorop in de internationale sportwereld", zegt Marianne Hewlett, als senior vice president global marketing van Atos Origin nauw betrokken bij het CMP.

NOC*NSF heeft in Atos Origin een IT-partner gevonden die een duidelijke relatie heeft met sport. Als IT-partner van het Internationaal Olympisch Comité is Atos Origin verantwoordelijk voor de IT-infrastructuur van de Olympische Spelen. Om haar betrokkenheid te onderstrepen heeft Atos Origin eerder dit jaar een overeenkomst gesloten met baanwielrenner Theo Bos. 's Lands grootste IT-dienstverlener ondersteunt regerend wereldkampioen sprint op weg naar de Olympische Spelen in Beijing.

###

Over Atos Origin
Atos Origin, een internationale IT-dienstverlener, stelt klanten in staat hun visie om te zetten in resultaten door de toepassing van consulting, systeemintegratie en managed operations. Atos Origin realiseert jaarlijks een omzet van 5,4 miljard euro in veertig landen met een werknemersaantal van ruim 50.000 van wie circa 9.000 in Nederland, waar Atos Origin marktleider is. Atos Origin is de wereldwijde informatie-technologie partner voor de Olympische Spelen en heeft een internationaal klantenbestand. Atos Origin staat genoteerd op de Paris Eurolist Market en opereert onder de namen Atos Origin, Atos Euronext Market Solutions, Atos Worldline en Atos Consulting. Voor meer informatie kunt u de website van Atos Origin raadplegen: www.atosorigin.com

Voor meer informatie, neem contact op met:

NOC*NSF Atos Origin
Erwin te Bokkel José de Vries
+31 6 10 92 57 74 +31 6 30 27 26 11
erwin.tebokkel@noc-nsf.nl jose.devries@atosorigin.com

-----------------------


---- --