STB lanceert 1e product op basis van nieuwe ontwikkelmethodiek

10/10/2007 09:00



STB



Houten, 9 oktober 2007. STB lanceert vandaag het eerste product op basis van haar nieuwe 'COBRAIN' ontwikkelconcept: STB CRM.

COBRAIN is een door STB zelf uitgewerkte ontwikkelmethodiek, die het mogelijk maakt standaard up-to-date applicaties te leveren, zonder concessies te doen aan flexibiliteit en aanpasbaarheid. Hierbij worden applicaties opgebouwd uit maximaal 3 lagen:
- De 1e laag bevat de 'Core modules'. Deze kern-modules bevatten de functionaliteiten die voor elke klant 100% gelijk zijn.
- De 2e laag bevat de 'Branche specifieke' modules. Deze modules voegen naadloos branch-specifieke functionaliteiten toe aan de modules van de 'Core-laag'.
- De 3e laag bevat de 'Individuele modules'. Deze modules voegen maatwerk-functionaliteiten toe aan modules van zowel de 'Core-laag' als de 'Branche-laag'.

"Sinds de oprichting van STB in 1992 hebben wij hoog in het vaandel staan dat we betaalbaar maatwerk op onze software kunnen leveren'. Aldus Rutger Slager Directeur R?. 'De flexibiliteit van ons en onze software is daarbij een belangrijke onderscheidende factor in de markt. Dit gaan we de komende tijd nog verder doorvoeren. We hebben daarom gekozen voor de ontwikkelomgeving Servoy. Hiermee kunnen wij een groter scala van functionaliteiten, uitgebreide maatwerkmogelijkheden, meertaligheid, werken via Internet, verdere integratie met webservices en SaaS (Software as a Service) bieden.

Met de COBRAIN methodiek kunnen wij dit realiseren waarbij elke laag afzonderlijk kan worden onderhouden, updates pro-actief kunnen worden uitgerold en modules eenvoudig zijn toe te voegen."

STB CRM is het eerste product dat op basis van COBRAIN gelanceerd wordt. Het is een complete CRM applicatie waarbij standaard wordt meegeleverd: integratie met MS Word, DirectMail, documentbeheer, een zeer krachtige zoek-functie (Query Builder), reporting en interactie met GoogleMaps. Ook IMAP synchronisatie met alle gangbare email oplossingen zoals Outlook/Exchange, GroupWise en Mail van Apple is standaard aanwezig.

Net als alle komende productlijnen is STB CRM multi-multi. Dit betekent dat het multi-chain, multi-vestiging, multi-currency en multi-taal is (zelfs simultaan) waarbij ook complexe talen als Arabisch, Japans en Chinees worden ondersteunt.

Als eerste CRM-leverancier in Nederland biedt STB de unieke mogelijkheid om haar CRM-platform als dienst (SaaS) af te nemen via een centrale server waarbij later alsnog besloten kan worden om de software op een eigen server te gaan draaien.

Omdat gebruik wordt gemaakt van JAVA, is de STB software multi-OS compatible, waarbij zowel de client als de server kan draaien op alle populaire besturingssystemen als Windows, Linux, Mac OS X, maar ook op Solaris, HP/Unix en zelfs op IBM mainframes. Standaard draait de software van STB op een meegeleverde Sybase database, maar kan ook direct draaien op bestaande databases van Oracle, Microsoft SQL Server of IBM DB/2.

Over STB
STB ontwikkelt en implementeert al 15 jaar softwaresystemen om klanten te ondersteunen bij het optimaliseren van hun bedrijfsprocessen. Op dit moment zorgt STB ervoor dat ruim 250 klanten meer en betere toegang tot hun bedrijfsinformatie hebben, waardoor ruim 7.500 gebruikers hun werk efficiënter en daardoor met meer plezier kunnen doen. STB werkt voor opdrachtgevers in diverse branches; voor zowel profit als non profit organisaties en overheidsinstellingen. Voor meer informatie: www.stb.nl.





http://www.stb.nl