Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Livia Matze uit Schiedam wordt 4e op 'Specsavers Brildrager van het Jaar'-verkiezing in Londen

Huizen, . oktober 2007 - Livia Matze is op 9 oktober tijdens de internationale 'Specsavers Brildrager van het Jaar 2007'-verkiezing geëindigd op een vierde plaats. De zestienjarige Schiedamse won een aantal weken geleden de landelijke, Nederlandse verkiezing. Tijdens een zeer spannende finale in Londen kreeg zij nu de kans zich te presenteren aan een internationaal publiek van trendwatchers en stylisten. Een prestatie die is beloond met een eervolle vierde positie. Winnaar van de internationale verkiezing is Sara Pender uit Glasgow.

Livia Matze werd een aantal weken geleden eerste in de achtste editie van de Nederlandse 'Brildrager van het jaar'-verkiezing. Hiermee viel haar de eer ten deel ons land te vertegenwoordigen tijdens de internationale finale in Londen. In totaal 14 finalisten uit zes Europese landen toonden hun beste brillengezicht op de catwalk voor een internationale jury. Na een spannende strijd eindige Livia op een vierde plaats. "De finale was een onvergetelijke ervaring. De sfeer onder de finalisten was heel leuk en iedereen zag er werkelijk prachtig uit. Stylisten, kappers, visagisten, alles was tot in de puntjes geregeld. Het was dan ook fantastisch om op een echte catwalk te laten zien wat je in huis hebt. Enorm spannend allemaal!" vertelt Livia vlak na afloop enthousiast.

Een bril voor elke gelegenheid
Dat zij niet heeft gewonnen vindt de Schiedamse jammer, maar ze is niet al te teleurgesteld. "Het is gewoon leuk om als brildrager te laten zien wat een goed gekozen bril voor je uitstraling kan doen. Ik vind dat een bril me gewoon goed staat en daar schaam ik me zeker niet voor. En nu merk ik ook dat het heel leuk is om meerdere brillen te hebben, net zoals je ook meerdere paren schoenen hebt. Zo heb je er één voor elke gelegenheid."

Bril als 'fashion statement'
Specsavers wil met de jaarlijkse verkiezing uitdrukken dat een bril meer is dan een hulpmiddel om scherp te zien. Mandy Crooij van Specsavers Nederland: "Een bril is voor veel mensen niet alleen noodzakelijk, maar ook een belangrijk en fraai modeaccessoire, een fashion statement. In alle landen waar Specsavers actief is, stimuleren wij mensen tot het dragen van meerdere brillen. Net zoals je je voor een zakelijke vergadering anders kleedt dan voor een avondje uit, kun je ook je brilmontuur aanpassen aan de gelegenheid. Wij willen aantonen dat mensen een bril voor elk denkbaar moment en elke stemming kunnen aanschaffen. Vandaar onze campagne '2 brillen voor de prijs van 1' die mensen in staat stelt de bril te dragen die past bij hun look of stijl."

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 750 winkels, waarvan op dit moment 83 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 6 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsaverswinkels worden geleid door volledig gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (