Ingezonden persbericht


Persbericht - 12 oktober 2007

Hoogste bereik ooit voor Elsevier

AMSTERDAM, 12 oktober 2007 - Het aantal lezers van het weekblad Elsevier bedraagt over het afgelopen jaar 876.000 per gemiddeld nummer. Dit blijkt uit het nieuwe NOM-onderzoek waarvan op donderdag 11 oktober de resultaten zijn gepubliceerd. Nooit eerder in zijn 62-jarige geschiedenis haalde Elsevier zo'n hoge bereikscore.

Het NOM (www.nommedia.nl) meet sinds oktober 2006 het gemiddelde bereik van dagbladen en tijdschriften onder 20.000 consumenten door middel van de 'nummerbereiksmethode'. Deze methode is uniek in de wereld en betekent een aanzienlijke vernieuwing in het bereiksonderzoek voor printmedia.

Niet alleen het bereik groeit, ook nemen steeds meer mensen een abonnement op Elsevier of kopen losse nummers in de winkel. De betaalde kernoplage is daardoor in het tweede kwartaal van dit jaar met bijna 6.000 gestegen naar 141.081 exemplaren gemiddeld per week (bron: HOI). Een stijging met 4,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Daarnaast telde de nieuws- en opiniesite van Elsevier - www.elsevier.nl - 870.000 unieke bezoekers in de maand september. Elsevier.nl is daarmee de grootste website van alle Nederlandse tijdschriften. Ook daar is sprake van flinke groei: het bereik is gestegen naar 4,7% in augustus (meest recente cijfers van STIR).

Voor informatie kunt u contact opnemen met:
Herman Bos (group marketing manager) - 020-5159666 Toine van Herwaarden (uitgever Elsevier) - 020-5159625