Ingezonden persbericht





- PERSBERICHT -

Stop aids met gamen

Amsterdam, 12 oktober 2007- Elke zes seconden wordt iemand op de wereld geïnfecteerd met het HIV-virus. Een epidemie die alleen kan worden gestopt als er actief aan aids-preventie wordt gedaan. In de eerste plaats veilig vrijen dus. Speciaal voor de jeugdige doelgroep ontwikkelde Ogilvy een computergame waarbij de gamers worden gewezen op het belang van veilig vrijen. Wordt gamen de nieuwste vorm van communiceren? Een anti aids campagne omgezet in een hightech computergame 'Knightmare The Game' is volgens de makers dé manier om de doelgroep aan te spreken. Want om de doelgroep te bereiken, moet je hun taal spreken. Gamen tegen aids!

Tegenwoordig moet je veel in je mars hebben om eigenwijze pubers en tieners te bereiken. Helemaal als het om seksuele voorlichting gaat. Tieners doen nu eenmaal waar ze zin in hebben en houden niet van regels. Een beetje zorgeloze puber voelt zich onsterfelijk en doet en laat waar hij of zij zin in heeft. Dit alles maakt het de anti-aidsstrijders knap lastig. Want hoe breng je nou op een beetje 'puberverantwoorde manier' je boodschap over? Een computergame lijkt een mogelijke oplossing. In 'Knightmare The Game' gaat een ridder, uitgerust met zwaard en schild, de strijd aan met wolven, kraaien en andere obstakels om zo dicht mogelijk bij de kasteeltoren te komen. In de toren ligt namelijk een beeldschone prinses op de ridder te wachten. Eenmaal in de prinsessenkamer aangekomen, krijgt de ridder waar hij voor gekomen is. Nog voordat de held zijn hoogtepunt bereikt, is het spel uit! Game over. De waaghals heeft immers geen condoom gebruikt en zet hiermee zijn leven op het spel! Tijdens de tweede keer spelen stuit de gamer op een condoomautomaat in de kasteeltoren. Bij gebruik van het condoom verschijnt de tekst 'YOU ONLY GET ONE LIFE. USE A CONDOM!' Zodra het spel is afgelopen wordt de speler automatisch doorgelinkt naar de website van 'MTV Staying Alive' voor meer informatie over veilig vrijen en aids bestrijding. Speel 'Knightmare The Game' op www.knightmarethegame.com.

Over Ogilvy
Ogilvy Amsterdam is een gerenommeerd full service reclamebureau dat deel uitmaakt van een wereldwijde onderneming, ooit opgezet door reclame-icoon David Ogilvy. De 150 mensen die bij Ogilvy werken, werken dagelijks aan het succesvol maken en houden van merken in een steeds complexer wordend medialandschap waarin de consument het voor het zeggen heeft. Dat doen we door te denken vanuit de optiek van de consument, niet vanuit de middelen. We acteren vanuit het merk, niet vanuit disciplines. Die werkwijze, door Ogilvy de '360-graden aanpak' genoemd, is doorgevoerd in onze werkwijze, waarin specialisten als één team samenwerken op één vloer. Doel is het ontwikkelen van één centrale gedachte die leidt tot meer relevante contactmomenten die de merkbeleving verrijken en meer business genereren. Meer informatie: www.ogilvy.com.


- EINDE PERSBERICHT -
Credits:
Bureau: Ogilvy Amsterdam
Art Director: Jan-Willem Smits
Copywriter: Edsard Schutte, Carl leBlond
Executive Creative Director: Carl LeBlond
3D Designer: Mark van Rees
Programmer: Mark van Rees
2D Designer: Emiel van Tol
Logodesign: Michael Santée
Projectmanager: Gabriel Chabot
Klant: MTV
Verantwoordelijk bij klant: John Jackson
URL: www.knightmarethegame.com