Ingezonden persbericht


Persbericht


---

NOM: "METRO TWEEDE KRANT VAN NEDERLAND"

Amsterdam, 12 oktober 2007

Metro, de uitvinder van het gratis dagblad, is volgens het nieuwste bereiksonderzoek van de NOM Print Monitor het tweede dagblad van Nederland. Het aantal lezers van Metro is gestegen naar 1.952.000 personen per dag. Hiermee bereikt Metro 14,4 procent van alle inwoners in Nederland van 13 jaar en ouder.

"Wij zijn zeer tevreden met deze cijfers", zegt Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever van Metro Holland. "Het laat zien dat onze groeistrategie zich uitbetaalt en de uitbreiding van distributiekanalen aanslaat. Metro is beter verkrijgbaar dan ooit en steeds meer mensen lezen de krant."

"Metro is nu het op één na grootste landelijke dagblad en grootste gratis dagblad in bereik. Volgens Het Oplage Instituut waren we dit ook al enkele kwartalen in oplage. Dit is niet alleen een belangrijke stap voor ons, maar ook voor onze adverteerders."

Het gemiddelde bereik van de 5 grootste landelijke dagbladen is nu:
1. De Telegraaf: 2.101.000 lezers

2. Metro: 1.952.000 lezers

3. Spits: 1.851.000 lezers

4. Algemeen Dagblad: 1.607.000 lezers

5. De Volkskrant: 821.000 lezers

De onderzoeksperiode van het laatste NOM-onderzoek was van oktober 2006 tot en met juli 2007.


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.

www.metronieuws.nl