Date : 16 October 2007

COCA-COLA EN BELGISCHE VOETBALBOND ZETTEN IN OP JEUGD

Verlenging sponsorcontract Coca-Cola en KBVB getekend

Coca-Cola en de KBVB leggen in hun hernieuwde sponsorovereenkomst sterk de nadruk op het promoten van sport bij de jeugd. Dat blijkt bij de ondertekening vandaag, dinsdag 16 oktober, van deze overeenkomst door dhr. Wim Zijerveld, Vice President & General Manager en dhr. Ben Lambrecht, VP Sales & Marketing namens Coca-Cola Enterprises Belgium en dhr. François De Keersmaecker, Voorzitter dhr. Jean-Marie Philips, Directeur Generaal en dhr Germain Landsheere, Algemeen Penningmeester namens de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB). Met het contract is een jaarlijks bedrag gemoeid van 250.000 ¤.

Voor Coca-Cola is deze overeenkomst het sluitstuk van haar betrokkenheid bij het Belgische voetbal: van bij de club om de hoek tot de Rode Duivels. "De nationale elftallen blijven een belangrijke uitstraling hebben en zorgen ervoor dat jongeren in ons land beginnen met sporten en aan het sporten blijven", aldus Wim Zijerveld. Coca-Cola en de KBVB kwamen daarbij overeen dat het grootste deel van de middelen van deze overeenkomst zou gaan naar de promotie van jeugdvoetbal.

Naast deze overeenkomst zetten de KBVB en Coca-Cola samen de Coca-Cola Cup op touw waarbij tijdens provinciale tornooien jonge voetballertjes zich verder kunnen bekwamen in voetbaltechnische vaardigheden. Bovendien is Coca-Cola nog eens sponsor van 17 clubs uit de eerste afdeling van het voetbal.

Lichaamsbeweging en sport is uiteraard méér dan voetbal. Zo is Coca-Cola ook een actieve sponsor van ondermeer atletiek, basketball, volleybal, wielrennen en vele andere vaak kleinschalige sportactiviteiten. Ook met Bloso en Adeps wordt structureel samengewerkt. Verder steunen we het "Open Stadion-project" waarbij voetbalclubs uit de eerste en tweede afdeling hun infrastructuur ter beschikking stellen van buurtprojecten. Met deze brede steun aan lichaamsbeweging en sport wil Coca-Cola zowel de bekendheid van zijn drankenmerken uitbouwen als het belang van voldoende bewegen mee helpen onderstrepen. Lichaamsbeweging is immers een essentieël onderdeel van een gezonde levensstijl waar evenwichtige voeding gekoppeld wordt aan voldoende fysieke activiteit*.

De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) is de grootste sportfederatie van het land en telt meer dan 430.000 leden en bijna 2.000 voetbalclubs. Het merendeel van de leden (260.000) zijn jonger dan 20 jaar. Het hoofddoel van de KBVB is dan ook opleiding van de jeugd beter te omkaderen en te ondersteunen.

"De Voetbalbond is fier dat wij verder kunnen blijven samenwerken met Coca-Cola", aldus François De Keersmaecker, Voorzitter van de Voetbalbond, "De KBVB heeft met Coca-Cola een belangrijke partner om de toekomst te verzekeren. Dankzij de steun van Coca-Cola kunnen wij blijven investeren in de verdere uitbouw van het Belgische voetbal".


*Over Coca-Cola en gezonde levensstijlen leest u méér op http://www.cocacolabelgium.be/gezondheid

Méér informatie over dit persbericht:

- Medialijn Coca-Cola: 02/559.28.77

- KBVB, dhr Nicolas Cornu, 0475/45.86.56


---

Coca-Cola is 's werelds grootste producent van niet-alcoholische dranken. In België en Luxemburg biedt Coca-Cola naast het bekendste merk ter wereld, Coca-Cola, tevens Coca-Cola Zero, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Aquana, Nalu, Minute Maid, Nestea en Chaudfontaine aan. Het bedrijf heeft diverse vestigingen in België waar samen zo'n 3000 personen werken. Per dag worden er in België en Luxemburg meer dan 10 miljoen dranken van de groep geserveerd. www.cocacolabelgium.be