ONDERWERPEN EENVANDAAG MAANDAG 22 OKTOBER

De imago's van Unilever
Kan een bedrijf wereldwijd verschillende imago's hebben? Unilever oogstte de afgelopen jaren lof met haar Dove-campagne, die de natuurlijke schoonheid benadrukt. In India toont Unilever echter een heel ander gezicht; daar wordt de garantie gelegd op fairness - oftewel een lichtere huid. Een huidbleekmiddel wordt aangeprezen als de oplossing om succes te hebben.

Benefiet Spartak-Haarlem
Op 20 oktober 2007 wordt er in Moskou een benefietwedstrijd gehouden, ter nagedachtenis van de grootste (en vergeten) stadionramp aller tijden, precies 25 jaar geleden. Op 20 oktober 1982 speelde Haarlem zijn enige Europese wedstrijd, in Moskou tegen Spartak. In de coulissen zouden misschien wel 300 doden zijn gevallen tijdens deze wedstrijd, maar dat is destijds volledig in de Sovjet-doofpot gestopt. De spelers van toen komen, op initiatief van Haarlemmers Edwin en Michael Struis, naar Moskou, en spelen een benefietwedstrijd. EENVANDAAG reist mee met het team en spreekt met oud-spelers nabestaanden van de slachtoffers.

(Onderwerpen onder voorbehoud)

Voor meer informatie: www.eenvandaag.nl




EenVandaag