Ingezonden persbericht


Persbericht LaComunidad

Amsterdam, 22 oktober 2007

LaComunidad lanceert ViralTracker2.0 en ViralBlog

Het Amsterdamse digital branding agency LaComunidad geeft haar internationale viral marketing ambities een injectie met de introductie van ViralTracker2.0: een technologie die het bereik en de response van viral internet commercials meet. En de lancering van ViralBlog.com: een internationaal viral marketing weblog, met virale trends en ideeën.

Eerder lanceerde LaComunidad al Viral Revolucion, een totaalpakket waarbij merken viral commercials kunnen afnemen, inclusief social media optimalisatie (SMO), seeding van de viral commercials en de wereldwijde tracking ervan.

Igor Beuker, oprichter van LaComunidad en oud-voorzitter IAB Nederland licht toe: "In de VS worden maandelijks al meer internetvideo's bekeken dan er searches in Google en Yahoo! worden gedaan. Internetvideo's en social media zijn dus een zeer belangrijke nieuwe trend. Op die trend speelt LaComunidad actief in met Viral Revolucion, ViralTracker en ViralBlog - innoveren met een goede timing is cruciaal om internationaal viral thought leadership te kunnen blijven claimen. Merken kennen al decennialang de kracht van tv-commercials, dus een hoog bereik zonder mediakosten - twee voordelen van viral commercials - spreekt veel adverteerders en hun mediabureaus direct aan."

ViralTracker2.0 meet wereldwijd het bereik en de response van viral internet commercials, op weblogs, fora, communities, social networks en ruim 120 internationale video portals. ViralTracker-licenties worden bij LaComunidad afgenomen door internationale adverteerders, viral bureaus en mediabureaus. Beuker: "Adverteerders die de kracht van Search Engine Marketing (SEM) op waarde inschatten, weten dat ze via Social Media Optimalisatie (SMO) goed vindbaar zijn binnen blogs, fora, communities, social networks en video portals, wat hen veel nieuwe kansen biedt."

LaComunidad bespreekt momenteel de mogelijkheden van ViralTracker-integratie in verschillende video portals en social networks zoals MetaCafe en MySpace.

Over LaComunidad
LaComunidad is het Amsterdamse bureau voor digital branding. Via interactieve communicatie en digitale entertainment concepten maakt LaComunidad merken relevanter, innovatiever en aantrekkelijker. Kortom, LaComunidad activeert en revitaliseert merken in het digitale tijdperk. LaComunidad werkt voor o.a. eBay, MTV, Simyo.be, Univé en Colgate Palmolive. Meer informatie is te vinden op www.LaComunidad.nl, www.ViralTracker.com en www.ViralBlog.com.

De redactie kan contact opnemen met:

LaComunidad
Igor Beuker, directeur
e. igor@lacomunidad.nl m. 020-512 65 72 / 06-16 25 25 25