Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Dixons.nl schrapt verzendkosten
Multimediaketen neemt belangrijkste drempel online bestellen weg
's-Hertogenbosch, 22 oktober 2007
Bij Dixons hoeven consumenten bij een aankoop via internet geen verzendkosten
meer te betalen. De multimediaketen schrapt deze kosten als gebruik wordt gemaakt
van de betaalmethode iDeal. Voor veel consumenten verdwijnt daarmee de grootste
ergernis bij het online winkelen. Waar voorheen vooral de veiligheid van online
bestellen mensen aan het twijfelen bracht, gelden nu de verzendkosten als
belangrijkste drempel.
Uit diverse onderzoeken blijken hoge verzendkosten consumenten tegen te houden om via
internet te shoppen. De ICT Barometer van Ernst & Young geeft bijvoorbeeld aan dat meer
dan de helft van de consumenten deze kosten als grootste ergernis ervaart. Volgens de
onderzoekers is daar verandering in gekomen sinds de introductie van iDeal. "Net als bij al
onze vestigingen in het land, helpen wij ook onze klanten op de webshop dixons.nl graag bij
het maken van een keuze", zegt Dixons' CEO Johan Lesterhuis. "Onderdeel van die
klantvriendelijkheid is dat we met onze commerciële activiteiten oplossingen bieden voor
bestaande ergernissen. We hebben inmiddels enkele acties met gratis verzending gehad. Dit
leverde goede resultaten op. Consumenten ervaren het schrappen van verzendkosten als
een extra service." Dixons maakt populaire vrijetijdselektronica door deze extra service nog
toegankelijker voor een breder publiek.
Afrekenen in vertrouwde betaalomgeving
Met iDeal kunnen consumenten online aankopen afrekenen in hun vertrouwde internet
betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van hun eigen bank. iDeal
wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken en driekwart van het Nederlandse
online winkelpubliek beschouwt het als veilig.
Dixons actuele multimediaketen
Dixons is de grootste multimediaketen van Nederland waar men terecht kan voor het
nieuwste op het gebied van vrijetijdselektronica. Deskundigheid en klantvriendelijkheid staan
centraal in het beleid. Het assortiment bestaat voornamelijk uit A-merken en wordt naast de
170 filialen ook aangeboden via www.dixons.nl. Dixons is óók actief op de Belgische markt.
Dixons heeft ambitieuze groeiplannen. 25 V&D-filialen worden dit jaar uitgebreid met een
Dixons filiaal. Daarvan zijn er reeds 21 geopend.