Unieke persdatabase beschikbaar via MD Weekly


Nu ook op prepaid basis te raadplegen

AMSTERDAM, 20071022 -- MD Info stelt zijn database met ruim 200.000 samengevatte publicaties uit 700 kranten, tijdschriften, websites en vakbladen per 22 oktober via de nieuwsbrief MD Weekly voor iedereen beschikbaar. De nieuwsbrief en de daarin gepubliceerde berichten zijn gratis; voor het ophalen van extra berichten en bronartikelen wordt een vergoeding gevraagd. Gebruikers hebben de keuze hiervoor te betalen via het afsluiten van een abonnement of het aanschaffen van een prepaid-tegoed. Het prepaid-tegoed kan online worden afgesloten; het abonnement gaat via een overeenkomst.

Korte berichten
MD Info verzamelt informatie over branches, producten en bedrijven. Deze informatie is gebaseerd op publicaties in kranten, tijdschriften, websites en vakbladen. De MD Info-redactie vat de publicaties samen in korte berichten, die vaak binnen bedrijven beschikbaar worden gesteld aan de medewerkers. Vanaf 22 oktober is deze informatie ook direct te raadplegen via www.mdweekly.nl.

200.000 berichten
MD Weekly is het sponsored magazine van MD Info. In tien verschillende edities worden verschillende vakgebieden belicht (variërend van e-commerce tot retail en van industrie tot marketing). Per vakgebied wordt wekelijks een vijftal berichten via een gratis e-mailnieuwsbrief verspreid. Vanaf vandaag is daaraan een informatiedatabase toegevoegd die bestaat uit ruim 200.000 samenvattingen van artikelen uit meer dan 700 bronnen. De koppeling bestaat uit zoekvelden, waarin de MD Weekly-lezer een eenvoudige zoekvraag kan stellen over een onderwerp of een bedrijf.

Prepaid-tegoed
De MD Info-database kan van origine geraadpleegd worden door klanten met een contract, inclusief vast abonnement. Vanaf vandaag kan ook de MD Weekly-lezer gebruik gaan maken van deze informatie `achter de nieuwsbrief'. Hiervoor wordt een kleine vergoeding gevraagd. Betaald uit abonnementsgeld of door middel van een prepaid service. Prepaid houdt concreet in dat een gebruiker - zonder contract of abonnement - een tegoed stort op zijn eigen account. De kosten van opgevraagde berichten en gedownloade bronartikelen worden van dit tegoed afgeschreven. De hoogte van het tegoed kan de gebruiker zelf bepalen, maar een minimale inleg van ¤ 5,= is een vereiste. De prijs van een samenvatting van een persartikel bedraagt ¤ 0,50. Het bronartikel (via het digitale pdf-formaat) kost ¤ 2,=. In dat bedrag is een auteursrechtelijke vergoeding aan de rechthebbenden opgenomen.

Nieuwe doelgroepen
Door de MD Info-database via de MD Weekly nieuwsbrieven toegankelijk te maken, verwacht MD Info nieuwe doelgroepen te bereiken (studenten, stagiairs, consultants, sollicitanten, starters, etc). MD Info-directeur Bert Ponsen: "Het verschil tussen MD Info en andere informatiediensten op internet, zoals Google, is het feit dat de opgevraagde informatie al gefilterd en gewaardeerd is. Hierdoor is MD-informatie altijd relevant en `to-the-point'. En dat scheelt heel veel tijd."

Ter gelegenheid van de introductie van deze nieuwe dienstverlening is MD Weekly in een nieuw jasje gestoken.



Over MD Info
MD Info verzamelt informatie over branches, producten en bedrijven in haar database. Deze informatie wordt door middel van korte samenvattingen aangeboden op basis van een abonnement of prepaid service. Het kantoor van MD Info bevindt zich in Amsterdam. Meer informatie: www.mdinfo.nu of www.mdweekly.nl .





MD Info