Ingezonden persbericht


Imation boekt omzetstijging van 23,7 procent in derde kwartaal 2007

Omzet van 525,5 miljoen dollar

Schiphol-Rijk, 29 oktober 2007 - Imation, leverancier van verwisselbare opslagmedia, heeft de resultaten bekend gemaakt van het derde kwartaal van 2007.

Imation boekte het derde kwartaal van 2007 een omzet van 525,5 miljoen dollar, een stijging van 23,7 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2006, toen de omzet 424,7 miljoen dollar bedroeg. De overnamen van TDK opnamemedia en Memcorp droegen 140,6 miljoen dollar bij aan de omzet van het derde kwartaal. De winst uit gewone bedrijfsvoering bedroeg 12,5 miljoen dollar inclusief 3,1 miljoen dollar aan reorganisatiekosten en afschrijvingen op USB Flash-producten. In het derde kwartaal van 2007 was de winst uit gewone bedrijfsvoering 28,3 miljoen dollar, in dat kwartaal werden geen reorganisatiekosten gemaakt. De gecorrigeerde nettowinst per aandeel bedroeg 0,18 dollar in het derde kwartaal van 2007, inclusief 0,05 dollar reorganisatiekosten. In het derde kwartaal van 2006 bedroeg de gecorrigeerde nettowinst per aandeel 0,53 dollar, niet onderhevig aan reorganisatiekosten. De kaspositie bedroeg op 30 september 2007 133,1 miljoen dollar. Imation kocht in dit kwartaal rond de 2.075.000 eigen aandelen terug ter waarde van 61,8 miljoen dollar.

Bericht van de CEO, Frank Russomanno
"Onze resultaten voor dit kwartaal worden negatief beïnvloed door USB Flash-producten. Daarom hebben we belangrijke veranderingen aangebracht in onze benadering van het retailkanaal op het gebied van USB Flash-producten in de Verenigde Staten. We richten ons daarbij op de gebieden, kanalen en klanten waar we een gezonde winstmarge kunnen halen. Imation gaat door met haar strategische transformatie naar een merk- en product-georiënteerd bedrijf. Zo heeft Imation bijvoorbeeld de overnamen van TDK en Memcorp afgerond, welke positief hebben bijgedragen aan de omzet en winst uit gewone bedrijfsvoering in dit kwartaal. Bovendien lopen onze reorganisatieplannen voor Imations productie en onderzoek & ontwikkeling voor op schema."

"Ik ben ervan overtuigd dat we de juiste stappen ondernemen om Imations succes te garanderen in 2008 en daarna. We verwachten dat het effect van deze stappen volgend jaar duidelijker zichtbaar zal zijn, en dat onze omvorming zorgt voor waarde op lange termijn," concludeert Russomanno.

2807cd.bmp

Een uitgebreide Engelse versie van dit bericht is te vinden op: http://ir.imation.com/phoenix.zhtml?c=73967&p=irol-newsArticle&ID=1067520&highlight =

Over Imation
Imation Corporation is ontwikkelaar, fabrikant en leverancier van verwisselbare-opslagmedia, bestaande uit optische en magnetische media, flash drives en harddisk-cassettes. Het brede productassortiment van Imation voorziet in opslagbehoeften variërend van een paar megabyte tot honderden gigabytes. Imation is in meer dan zestig landen vertegenwoordigd en heeft producten voor zowel de consumenten- als de zakelijke markt. Imation's tapecartridges worden gebruikt in rekencentra en in gedistribueerde opslagnetwerken en toegepast bij gegevensverwerking en beveiliging, in bedrijfscontinuïteitsprogramma's en voor back-up en archivering. De vraag naar Imation's optische producten en flash drives wordt gedreven door de behoefte aan betrouwbaarheid, gemak en draagbaarheid bij de opslag en het beheer van zakelijke gegevens, foto, film, illustraties en muziek op bedrijfs- en thuiscomputers en steeds vaker in consumentenelektronica. Imation biedt ook het merk Memorex aan. Memorex staat bekend om de slogan: "Is it live or is it Memorex?" Meer informatie over Imation is te vinden op www.imation.nl.

Meer informatie:
Persberichten en achtergrondinformatie zijn te vinden op www.imation.nl. PublieksWerk B.V.
Mirja van Baggem
t: (020) 486 21 39
e: imation@publiekswerk.nl