Time : 12:22:18
Date : 30 October 2007
Sender Name: Delhaize Group

WILD VAN DELHAIZE!
Delhaize lanceert op www.delhaize.be een website vol informatie over wild

Het jachtseizoen is geopend. Van hinde tot fazant, konijn en everzwijn: het volledige assortiment wild ligt terug in de rekken bij Delhaize. Dit gezonde, kwalitatieve en gemakkelijk te bereiden vlees past perfect binnen het assortiment van Delhaize, die in haar strategie de nadruk legt op kwaliteit, gezondheid en gebruiksgemak. Om het nieuwe wildseizoen extra in de kijker te zetten, staat er vanaf 25 oktober een link op www.delhaize.be die een ware must is voor elke liefhebber van herfst- en wintergerechten. De klanten kunnen er ons ruime aanbod aan wild ontdekken, samen met recepten, wijntips, een wildkalender, ... Kortom alle info over wild vindt men er terug.

Een gezond gerecht dat steeds geliefder wordt

Het is algemeen geweten dat Belgen graag tafelen en gasten ontvangen. Wild staat voor gezelligheid en natuurlijkheid. Het aantal wildliefhebbers liegt er dan ook niet om. Het vlees is 100% biologisch, kwalitatief en zeer mager en is dan ook een gezonde keuze. Wild is gemakkelijk te bereiden en past daarmee perfect binnen het conveniencebeleid van Delhaize.

Elk jaar opnieuw stijgt wild in populariteit. Vorig jaar is de verkoop van wild bij Delhaize gestegen met maar liefst 25% in vergelijking met het jaar ervoor. Dit jaar is het wildseizoen opnieuw gestart met een stijging van de verkoop.

Een kwalitatief assortiment

Sinds 15 september heeft Delhaize haar rekken opnieuw gevuld met wild. Patrijs, duif, houtduif, konijn, eend, fazant, haas en ook hinde, everzwijn, reebok, moeflon en binnenkort zelfs rendier zijn allemaal terug te vinden in ons assortiment van 2007. Al dit wild wordt grotendeels gevangen op Belgische bodem. De exacte regio van herkomst staat op het etiket, waarop gedetailleerde informatie over het wild terug te vinden is.

Het vlees is uitermate vers en ligt een dag na het versnijden al in de rekken. Er wordt geen voorraad in de stapelplaatsen opgeslagen, zodat er elke dag nieuwe leveringen kunnen toekomen. De leveranciers moeten zich houden aan heel strikte lastenboeken, waarin onder andere de regels voor het versnijden staan en de traceerbaarheid, die vereist wordt door Delhaize. Op die manier kan een uitstekende kwaliteit, die een van de prioriteiten van Delhaize is, worden gegarandeerd.

Niet te missen website!

De nieuwe website van Delhaize baadt volledig in een herfstsfeer en biedt de surfers heel wat informatie over de verschillende soorten wild. Op de site vindt de consument eveneens een kalender van de jacht en verkoop van wild en wijnadvies terug.

Van groot tot klein wild, van haar- tot vliegwild, ... de nieuwe website van Delhaize is uw leidraad door de verschillende soorten wild. Door te klikken op het dier van uw keuze, krijgt de consument verschillende recepten en een beschrijving van de wijn die het beste past bij het geselecteerde recept. Op de nieuwe site stelt Delhaize dan ook een hele resem tips voor waardoor internetgebruikers hun herfstproducten kunnen combineren met de perfecte wijn.

Op de site vindt de consument eveneens een kalender van de jacht, waarop hij kan volgen wanneer het wild van zijn keuze beschikbaar zal zijn in de winkel.

Over Delhaize België

Eind juni 2007 bestond het verkoopnetwerk Delhaize België uit 723 winkels, waarvan 689 in België, 31 in Groothertogdom Luxemburg en 3 in Nordrhein-Westfalen (Duitsland). Met haar verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop'n Go en Tom&Co) realiseerde Delhaize België in 2006 een omzet van 4,3 miljard euro. In 2006 had Delhaize een marktaandeel in België van 26,1%. De onderneming telt 18.000 medewerkers.
Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep dat actief is in 7 landen op 3 continenten. Eind juni 2007 bestond het verkoopsnetwerk van Delhaize Groep uit zo'n 2.500 winkels. De groep stelt 139.000 mensen te werk.


* Bron: AC Nielsen