Generali

Level 7 succesvol live bij Generali

Generali is maandag 5 november jl. succesvol van start gegaan met Level 7, haar nieuwe back-officesysteem voor schadeverzekeringen. Level 7 betekent niet enkel één op één vervangen van het oude IMS-systeem, maar brengt meer gebruiksgemak en -toepassingen. Voor Generali zelf, maar - belangrijker nog - zeker voor het met Generali samenwerkend intermediair. Het vervangen van het back-officesyteem was een enorme operatie, die dankzij de goede samenwerking met de leverancier CCS binnen budget planning is gerealiseerd. De succesvolle lancering van Level 7 vierde Generali met al haar medewerkers met een taart van zeven verdiepingen.

Level 7 en Meetingpoint
De overstap naar een nieuw back-officesysteem is vooral ingegeven door de eis om het online ontsluiten van gegevens mogelijk te maken. De komst van het nieuwe schadeback-officesysteem Level 7 bij Generali realiseert een unieke live tweerichtingsketenintegratie. Generali is één van de eerste verzekeraars die haar back-officesysteem voor veel producten live koppelt met front-officesystemen van het intermediair. Deze directe tweerichtingscommunicatie in de keten maakt het mogelijk om het proces rond mutaties volledig live te laten verlopen. Het allereerste effect van het uitrollen van Level 7 is de uitbreiding van het Generali-productaanbod particulier schade binnen Meetingpoint. Vanaf 7 november zijn naast avp, inboedel, woonhuis en auto ook gezinsongevallen, persoonlijke ongevallen, rechtsbijstand, doorlopende reis en auto e-tarief in Meetingpoint beschikbaar binnen de Generali Eén-Gezins-Polis. Daarmee heeft Generali bijna haar hele Eén-Gezins-Polis compleet in Meetingpoint.

Meetingpoint en Generali
Onder uitbreiding van haar productenaanbod is Generali sinds gisteren nieuw en verbeterd terug in Meetingpoint. Het aanvragen en afhandelen van alle Generali producten via Meetingpoint gaat zeer eenvoudig en efficiënt, want afhandelen kan bij Generali zonder aanvraagformulier. Maar juist het live kunnen muteren van gegevens en het kunnen volgen van schadeafhandeling betekent een enorme efficiëntieslag voor alle intermediaire relaties van Generali.

Generali en ketenintegratie
Bij Generali zijn ketenintegratie en Meetingpoint synoniem. Generali hecht groot belang aan ketenintegratie, dat alleen succesvol kan zijn als het voor het intermediair zo makkelijk mogelijk is. Daarom kiest Generali voor Meetingpoint. Het is zeer zeker in het belang van het intermediair als deze voor iedere verzekeraar waarmee hij samenwerkt, kan werken via één en hetzelfde systeem. Meetingpoint biedt het intermediair de mogelijkheid eenvoudig en efficiënt te offreren, aan te vragen, te muteren en schades te melden. Het biedt Generali de mogelijkheid de aanvragen, mutaties en schademeldingen automatisch, snel en foutloos te verwerken. Verstevigen van de concurrentiepositie van het intermediair ten opzichte van banken en direct writers is zowel voor het intermediair als voor de intermediairverzekeraar Generali van levensbelang.

Over Generali
Generali verzekeringsgroep nv is sinds 1870 actief op de Nederlandse verzekeringsmarkt. In die ruim 135 jaar is Generali uitgegroeid tot een vooraanstaande pensioen- en inkomensverzekeraar voor ondernemers, ondernemingen en particulieren. In het belang van een optimale dienstverlening werkt zij daarbij samen met het professionele intermediair. Generali onderscheidt zich door een persoonlijke service, betrokken opstelling en accurate administratie. De ruim 450 deskundige medewerkers bepalen het succes van de organisatie. Generali maakt als zelfstandige en solide verzekeraar deel uit van de wereldwijd opererende Generali Group. Eén op de vier Europeanen heeft ten minste één verzekering ondergebracht bij de Generali Group. Meer informatie over Generali vindt u op: www.generali.nl .

Foto in de bijlage: Jan van Leer, Directeur Schade (rechts) snijdt taart allereerst aan voor Hans Verhaar, Manager Speciale Zaken en Projectleider Level 7 (links)

Publicatiedatum: 08-11-2007

© Generali verzekeringsgroep 2007