Nieuwe editie L'Oréal e-Strat Challenge: Episode 8

09/11/2007 12:11



L'Oréal



L'Oréal, wereldmarktleider op het gebied van cosmetica, lanceert de 8e populaire, strategische online bedrijfscompetitie voor studenten over de hele wereld dit jaar voor het eerst in samenwerking met de technologische partner Google.

Al voor het achtste jaar maakt de L'Oréal e-Strat Challenge het voor studenten mogelijk om zelf de virtuele touwtjes in handen te hebben van een toonaangevend cosmeticaconcern. De simulatie is zorgvuldig ontworpen om diverse en realistische marketingsituaties na te bootsen waarmee de managers van L'Oréal dagelijks te maken hebben. Onder andere door de samenwerking van L'Oréal met Google, StratX en MSN Microsoft is de L'Oréal e-Strat Challenge business game één van de meest innovatieve, internationale en interactieve strategische simulaties is van de zakenwereld van vandaag.

In de nationale finale zullen de drie beste Nederlandse teams worden uitgenodigd op het hoofdkantoor van L'Oréal Nederland BV om hun resultaten te presenteren voor de Nederlandse directie. In de internationale finale worden de teams gevraagd om hun bedrijfsplannen te komen presenteren in Parijs voor een panel van topmanagers van L'Oréal.

Vorig jaar hebben meer dan 47.000 studenten (MBA, WO en HBO) uit 128 verschillende landen deelgenomen aan de L'Oréal e-Strat Challenge en de kans gehad om praktijkervaring op te doen en om hun strategische capaciteiten te meten ten opzichte van hun medespelers uit de hele wereld. De bedrijfssimulatie is ook beschikbaar als Academic Challenge voor docenten om te gebruiken als onderdeel van bedrijfsmanagementcursussen. Dit jaar zal Business Universiteit Nyenrode als eerste Nederlandse universiteit gebruik maken van de Academic challenge.

In Juli 2006 heeft de e-Strat Challenge een CEL (Technology - Enhanced Laerning Program) accreditatie gekregen van EFMD ( European Foundation of Management Development). Deze accreditatie erkent officieel, wereldwijd, dat de L'Oréal e-Strat challenge een grote pedagogische waarde heeft die business en educatie dichterbij elkaar brengt. Tot nu toe heeft L'Oréal met succes 250 studenten uit de hele wereld aangenomen, als direct resultaat van de L'Oréal e-Strat Challenge.

Inschrijving voor de 8e L'Oréal e-Strat Challenge is mogelijk op www.e-strat.loreal.com en sluit op 27 november 2007.

Over L'Oréal
Met bijna 100 jaar ervaring in de beauty industrie heeft de Groep L'Oréal Internationaal in 2006 een geconsolideerde jaaromzet gehad van 15.79 miljard euro. De Groep heeft een personeelsbestand van 52.000 werknemers en heeft een divers en elkaar aanvullend portfolio van 21 global brands die verkocht worden in 130 landen.

L'Oréal's internationale merken zijn: L'Oréal Paris, Garnier, SoftSheenCarson, Maybelline New York, Vichy, La Roche-Posay, Kérastase, L'Oréal Professionnel, Matrix, Redken, Lanc(oo)me, Biotherm, Kiehl's, Shu Uemura, Helena Rubinstein, Parfums Cacharel, Giorgio Armani Parfums, Ralph Lauren fragrances, Viktor? Parfums, Yue-Sai en Innéov.

L'Oréal is de grootste investeerder in cosmetica onderzoek en creëert innovatieve en kwalitatieve producten met een hoge toegevoegde waarde.





http://www.e-strat.loreal.com