Gemeente Waterland


Klantentevredenheidsonderzoek onder cliënten WWB CLIËNTEN WWB POSITIEF OVER DIENSTVERLENING GEMEENTE WATERLAND

Sinds oktober 2005 is in de gemeente Waterland het cliëntenplatform Wet Werk en Bijstand actief. Wettelijke taak van dit platform is de gemeente gevraagd en ongevraagd te adviseren over be-leidszaken met betrekking tot de Wet Werk en Bijstand. Uit een enquête onder de cliënten van WWB blijkt dat de gemeentelijke dienstverlening als goed wordt ervaren. Het gemeentebestuur van Waterland is content met deze beoordeling.

Het cliëntenplatform wil zijn taken goed uit kunnen voeren. Om te bepalen of er naast de wettelijke taken nog andere taken voor uitvoering in aanmerking komen, heeft dit platform onder cliënten van de WWB in de Gemeente Waterland een enquête gehouden. Beoordeling van de gemeentelijke dienstverlening maakte ook onderdeel uit van de vragenlijst. Cliënten van de WWB in Waterland geven aan dat de contacten met de gemeentelijke organisatie over het algemeen goed verlopen. Nagenoeg alle respondenten geven aan dat men correct, op tijd, conform de gemaakte afspraken en respectvol wordt behandeld. Het cliëntenplatform heeft de gemeente Waterland gecomplimenteerd met deze beoordeling.