PERSBERICHT

NETGEAR roept de XE103 Powerline-adapter terug

Leverancier netwerkproducten geeft hoogste prioriteit aan klantveiligheid en klanttevredenheid

Rotterdam, 4 januari 2008 - NETGEAR, Inc. (NASDAQGM: NTGR), leverancier van geavanceerde netwerkoplossingen, heeft zelf het initiatief genomen om de XE103 Powerline-adapter Internet terug te roepen vanwege een mogelijke technische storing waardoor het product oververhit kan raken. Het gaat om XE103 Powerline-adapters die geproduceerd voor Europa en andere landen met stroombronnen van 220-240 volt, die zowel afzonderlijk als in pakketten verkrijgbaar zijn. Tot op heden zijn circa 82.000 exemplaren van dergelijke producten. NETGEAR heeft tot deze terugroepactie besloten om de integriteit en kwaliteit van haar producten te bewaren.

NETGEAR heeft geen melding gekregen van enig lichamelijk letsel of schade als gevolg van deze mogelijke technische storing. XE103 Powerline-adapters Internet die zijn verkocht in Noord-Amerika of andere landen met stroombronnen van 100-120 volt vallen niet onder deze terugroepactie. NETGEAR adviseert als extra voorzorgsmaatregel ook deze producten niet te gebruiken in omgevingen met stroombronnen van 220-240 volt. Voor huidige gebruikers van die producten stelt NETGEAR een vervangend exemplaar beschikbaar.

"NETGEAR hecht veel waarde aan het leveren van zo veilig en betrouwbaar mogelijke netwerkoplossingen voor thuis en het kleinbedrijf," zegt Patrick Lo, topman van NETGEAR. "Hoewel wij niet bekend zijn met enig letsel of enige schade veroorzaakt door de betrokken Powerline-adapter Internet, hebben de veiligheid en tevredenheid van onze klanten voor ons de hoogste prioriteit­ zoals altijd het geval is geweest en altijd het geval zal zijn. Onze vrijwillige terugroepactie is een voorbeeld van onze toewijding om de wereldwijde reputatie van het merk NETGEAR vanwege de uitstekende kwaliteit te behouden."

NETGEAR verzoekt klanten daarom gebruik van de XE103 Powerline-adapter Internet onmiddellijk te staken, de stekker uit het stopcontact te halen, en contact op te nemen met NETGEAR voor informatie over terugzending van het apparaat naar NETGEAR en het verkrijgen van een vervangend product.

Klanten kunnen op de volgende twee manieren informatie verkrijgen van NETGEAR over de terugroepactie:
· Contact opnemen met de klantenservice via het gratis telefoonnummer 020 - 568 2987
· Hun gegevens achterlaten via het internet op https://my.netgear.com/myNETGEAR/checkxe103.asp

NETGEAR werkt samen met de bevoegde toezichthoudende instanties in de door de terugroepactie getroffen landen om zich ervan te verzekeren dat de terugroepactie wordt uitgevoerd op een passende en doeltreffende wijze.

Netgear
Netgear (Nasdaq: NTGR) ontwerpt geavanceerde netwerkproducten die voorzien in de specifieke behoeften van kleine en middelgrote ondernemingen en van thuisgebruikers. Het productaanbod van het bedrijf telt ongeveer 150 producten waarmee gebruikers hun Internetverbinding, randapparaten, bestanden, digitale multimedia content en toepassingen kunnen delen en gebruiken met meerdere computers en andere apparaten met Internettoegang. In juni 2006 is Netgear voor het tweede achtereenvolgende jaar door Business Week opgenomen in de lijst 'Hot Growth 100' van de snelstgroeiende bedrijven in de Verenigde Staten. Het hoofdkantoor van Netgear bevindt zich in Santa Clara, Californië. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Rotterdam. Meer informatie is te vinden op www.netgear.nl.