In januari 2008 start mijngrafischetoekomst.nl met 5 workouts
Nieuwe technieken en veranderende marktomstandigheden hebben de
grafimedia sterk beïnvloed en die ontwikkeling zet zich door.
In het verleden gingen deze ontwikkelingen voor veel medewerkers te
hard. Sommigen vielen uit en anderen zochten elders een goed
heenkomen. Nu zitten veel grafische bedrijven verlegen om vakmensen.
De komende jaren gaan veel grafici met pensioen. Weinig jongeren
stromen in. Dat maakt blijvende en betere inzet van de huidige
werknemers extra belangrijk.
Nog enkele plaatsen beschikbaar!
Voor mijngrafischetoekomst.nl staan in januari en februari vijf
workouts gepland. Een workout is een bijeenkomst waarbij de deelnemers
zelf de handen flink uit de mouwen steken. Elke workout is gericht op
één specifieke groep van functies binnen grafische bedrijven,
drukkers, DTP-ers etc. Elke workout bevat inspirerende
praktijkvoorbeelden van allernieuwste (technische) ontwikkelingen in
de verschillende onderdelen van het vak. We verkennen de
veranderingen, die op de functie van de betrokkenen afkomen en hoe zij
daarop kunnen inspelen. De toegang is gratis en voor eten en drinken
wordt gezorgd. Dit is een initiatief op kosten van de bedrijfstak.
Deelname is beperkt. Er zijn 40 plaatsten beschikbaar per workout.
Workout DTP/Prepress
Vrijdag 18 januari 2008 in Utrecht met o.a. Peter Villevoy, redacteur
en docent Macfreak en Ton Frederiks, Adobe-docent.
Workout Drukkers
Maandag 21 januari 2008 in het Steendrukmuseum in Valkenswaard met
o.a. De Budelse, winnaar van twee Xerox Pixi Awards voor digitale
printinnovaties.
Workout Nabewerking
Maandag 28 januari in Rotterdam met o.a. een rondleiding bij het
moderne afwerkbedrijf van Schutter Neroc.
Workout Commercieel medewerkers
Maandag 18 februari 2008 in Amsterdam met de opzienbarende spreker van
de verkiezing Commercieel Manager van het Jaar Guido Thys en Johan
Visser, directeur van DM Werk(t),
Workout Managers
Donderdag 21 februari 2008 een kijkje in de keuken van Roto Smeets de
Boer in Utrecht met Ronald van Rossum en Carin Wormsbecher van
Drukkerij Wedding.
Deelnemers gaan naar huis met minimaal drie nieuwe ideeën op uw
vakgebied, minstens twee adressen/nummers van inspirerende vakgenoten
en één concreet voornemen om zijn of haar loopbaanperspectief te
versterken. Voor meer informatie of voor aanmeldingen kan men terecht
op www.mijngrafischetoekomst.nl.
---
FNV KIEM