Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

4 januari 2008

UNAMIC WINT PRIJS VOOR MEEST ONDERNEMENDE BEDRIJF 2007

Unamic B.V. uit Almere is tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de Vereniging Bedrijfskring Almere op 2 januari jl. uitgeroepen tot meest ondernemende bedrijf 2007. Unamic heeft deze prijs ontvangen voor de snelle groei die Unamic heeft doorgemaakt in de afgelopen jaren. Onder het toeziend oog van VBA-voorzitter Cees van Bemmel overhandigde wethouder Martine Visser van Economische zaken de prijs aan directeur Jeroen ten Haave.

Unamic is een facilitair contact center dat zich steeds meer richt op het uit handen nemen van klantprocessen van haar opdrachtgevers. Daarbij gaat het om zeer uiteenlopende processen waaronder klantenservice, ict-helpdesk, e-mail afhandeling en het opnemen van meterstanden. Voor de opdrachtgevers van Unamic staan omzettoename, klanttevredenheid en kostenbesparingen vaak centraal.

Het bedrijf heeft ook een spectaculaire groei in het aantal arbeidsplaatsen doorgemaakt. Van 15 medewerkers in 2002 groeide het naar 543 medewerkers op het hoofdkantoor in Almere dit jaar. Met de vestigingen in Amersfoort, Zwolle en Paramaribo telt het bedrijf in totaal ongeveer 1.300 medewerkers.

Het is bovendien de ambitie van Unamic om binnen vijf jaar in Nederland marktleider te zijn op het gebied van business process outsourcing van klantprocessen. In januari 2007 is Unamic daarom begonnen met het uitbreiden van haar dienstenpakket door de overname van billing en backoffice leverancier ANY-G in Alphen a/d Rijn.

De directie van Unamic is erg blij met het winnen van deze prijs: "wij zien deze prijs als een bekroning op de afgelopen succesvolle jaren en het motiveert ons om in dezelfde lijn door te gaan!".

Over Unamic

Unamic is actief op het gebied van Business Process Outsourcing van klantprocessen, heeft vestigingen in Almere, Amersfoort, Zwolle, Alphen a/d Rijn en Paramaribo en heeft circa 1300 mensen in dienst. In zowel de business-to-consumer als de business-to-business markt ondersteunt Unamic bedrijven bij het optimaliseren van hun klantprocessen. De dienstverlening van Unamic bestaat onder andere uit het voor opdrachtgevers uitvoeren van multi-channel klantcontacten, activiteiten op het gebied van billing, backoffice en fulfilment, on-site ondersteuning en offshoring vanuit Suriname. Volgens de WGCC, de werkgeversvereniging van contact centers, behoort Unamic tot de snelste groeiers in de branche.



Ingezonden persbericht