AutoRai

Alfa Romeo sluit 2007 af met uitstekende verkoopcijfers

(1/4/2008)
Alfa Romeo heeft in 2007 een uitstekend verkoopresultaat gerealiseerd. Met een groei van 10 procent kan het stijlvolle Italiaanse automerk op een succesvol jaar terugblikken. Alfa Romeo weet met dit positieve resultaat haar positie als groeiend automerk in Nederland vast te houden.

Het begin van een nieuw kalenderjaar is traditiegetrouw een moment om de balans op te maken. Ten opzichte van 2006 groeide de Nederlandse automarkt met zoân 4,2 procent. Alfa Romeo wist in deze markt een groei te realiseren van 10,1 procent. De verkopen van haar sportieve autoâs stegen van 4.058 registraties in 2006 naar 4.466 eenheden in het zojuist afgesloten jaar. Alfa Romeo is met een groei van maar liefst 42 procent in de periode 2005-2007 één van de snelst groeiende automerken in Nederland.

Aanhoudend succes Business-modellen
De verkoopgroei komt voor een groot deel op het conto van de Alfa 159. Met name de Business-uitvoeringen van de Alfa 159 kunnen rekenen op een aanhoudende belangstelling van een grote groep zakelijke (lease)rijders. De Alfa 159 was in 2007 goed voor ruim 60 procent van de totale kentekenregistraties van Alfa Romeo.

Terugkeer in compacte segment
Volgens Henk Salomons, Managing Director van Alfa Romeo Nederland, zet de groei van Alfa Romeo zich in dit jaar onverminderd voort. âOok in 2008 zal Alfa Romeo aan het succes van haar bestaande modellen blijven bouwen. Zo staat er op korte termijn een uitbreiding van het zakelijke productaanbod gepland. Maar de meeste aandacht zal dit jaar naar de lancering van ons nieuwe compacte model (zie artistâs impression) uitgaan, waarmee Alfa Romeo haar modellenaanbod uitbreidt en terugkeert in het populaire compacte segment. Dit compacte model, met de voor Alfa Romeo kenmerkende eigenschappen als sportiviteit en een stijlvolle vormgeving, zal bijdragen aan het succes van Alfa Romeo in 2008.â