AutoRai

Daihatsu Cuore hoofdprijs in Trees for Travel campagne

(1/4/2008)
Onder het motto âCO compenseren kan een stuk eenvoudigerâ start Trees for Travel een bijzondere mediacampagne. Tijdens de campagne die loopt van 8 januari t/m 28 februari 2008 maakt iedereen die minimaal 1 ton CO2 compenseert kans op de Daihatsu Cuore: de zuinigste benzine-auto ter wereld.

Trees for Travel is de non-profit pionier van klimaatcompensatie en partner van Daihatsu Holland. Daihatsu Holland levert sinds 2007 via Trees for Travel al haar nieuwe autoâs met een jaar klimaatcompensatie. Dat leverde in totaal een aanplant van ca. 500.000 bomen op.

Op de Vakantiebeurs in Utrecht wordt de campagne gelanceerd die bestaat uit televisiespots, radiospots en een abri- en advertentiecampagne, die volledig gefinancierd wordt door de deelnemende bedrijven.

Bezoekers aan de Vakantiebeurs kunnen in de buurt van de stand van Trees for Travel ook via een bluetoothverbinding kennis maken met het reclamefilmpje.

In de campagne staan landgenoten centraal die onder de indruk van het âAl Goreâeffectâ met creatieve oplossingen proberen om de uitstoot van broeikasgassen te voorkomen. Wanneer dit leidt tot minder wenselijke situaties kan compensatie via Trees for Travel uitkomst bieden.

Deelnemers aan Trees for Travel die in de maanden januari en februari 2008 minimaal 1 ton CO2 willen compenseren, of een donatie doen ter grootte van minimaal 9 euro, maken kans op de zuinigste benzine-auto ter wereld, of de aanplant van 1 hectare bos in Nederland. De te winnen Cuore wordt naast de standaard één jaar klimaatcompensatie die geld voor alle nieuwe Daihatsuâs, geleverd met een klimaatcompensatie voor de volledige levensduur.