Rabobank lanceert branded channel op YouTube

07/01/2008 11:01



Rabobank Nederland



Sinds vandaag lanceert Rabobank als eerste adverteerder in Nederland een zogeheten branded channel op YouTube (www.youtube.nl). Op dit kanaal www.youtube.nl/RaboSportTV) worden video's van Rabo SportTV getoond. Daarnaast kunnen gebruikers er discussiëren over hun favoriete sport. Het komende kwartaal wil Rabobank leren van de werking en dynamiek van het grootste online videoplatform van Nederland.

"Als grootste sportsponsor van Nederland kan Rabobank sportliefhebbers een kijkje achter de schermen bieden," zegt Marco Mur, als Programmamanager vanuit Rabobank Nederland verantwoordelijk voor Rabo TV. "Door syndicatie op YouTube brengen wij de video's naar de doelgroep toe. Hierbij benutten we het grote bereik van YouTube. Dit betekent een aanvullend bereik van miljoenen gebruikers, bovenop de kijkers via ons eigen Rabo SportTV platform."

Rabo SportTV (www.rabosport.tv) is gelanceerd in juli 2007. Het platform vertoont exclusieve beelden uit de wereld van hockey, paardensport en wielrennen. Met succes, want op het eigen kanaal werden de video's tot nu toe al ruim 1,5 miljoen keer bekeken. Sinds september is Rabobank een pilot begonnen met een user channel op YouTube. Ook hier zijn de resultaten tot nu toe boven verwachting: de ruim honderd doorgeplaatste video's van Rabo SportTV werden al meer dan 260.000 keer bekeken. Het kanaal werd ruim 11.500 keer bezocht. Rabobank verwacht met de inzet van het branded channel meer bereik te realiseren door inzet van online advertising op YouTube en andere sites binnen het Google netwerk. De komende maanden zullen gerichte marketing- en sponsoractiviteiten worden opgezet, zoals het verloten van exclusieve toegangskaarten onder de abonnees van het kanaal of leden van de gekoppelde discussiegroepen.

Concept, design en beheer van het RaboSport TV kanaal op YouTube wordt verzorgd door QNH Interactive uit Amsterdam.